• SanSa

Bakom , väntande eller tänker jag helt fel....

Har letat å letat men inte hittat det jag sök så jag frågar helt enkelt!

När min blivande och jag ska gifta oss har vi funderat på att endast ha en bestman/marskalk men 2-3 tärnor... Kan man göra så och om man kan det hur går de in i kyrkan då? Bakom oss eller står de och väntar ...

• Svar på tråden Bakom , väntande eller tänker jag helt fel....
  • TigerLinn

ni kan göra som ni vill.

jag kommer ha två tärnor och min m2n en bestman och vi har ännu itne bestämt exakt hur vi ska göra men vi har två förslah

1. vi ses inte innan vigeln och då står min m2b med betman framme och väntar på min vet ej om jag ska gå in med pappa eller mian två bröder då om vi väljer detta alternativ så kommer näbbarna gå först sedan tärnorna den ena före den andra och så jag med pappa eller bröder sist.( vi fotar oss isf efter vigseln)

2. vi ses innan vigelsn och fotar oss. sedan i kyrkan går näbbarna först. sedan jag och m2b och tärna 1 med bestman eller så går bestman ta en träan på varje arm.

dessa tips är mina kanske ger dig någon idé hur ni kan göra..

• SanSa

Tack!

Smart, marskalken kan ju ha en tärna på vardera arm...den idéen gillade jag!!

• TigerLinn

SanSa kul att du gillade den så du e vaken nu.. jobbar natt eller kan du inte sova??

• SanSa

Borde gå och lägga mig då vår lilla grabb inte vet vad sovmorgon är... har funderat på det sedan kl 23 men ska väl göra det nu... Sambon är bortrest så då hamnar man lätt framför dumburken.. ;)

Du då TigerLinn jobbar nattskiftet?

• TigerLinn

nope jag jobbar jämt.. nu e jag ledig.. men ska upp 5 blev befodrad på jobbet i dag så ska åka till sundsvall i mgn 27 mil å hålla i en kurs i 3 dagar..

• SanSa

Jobbigt med resan kanske, men Grattis till befodran!! Gå och sov nu så du får några timmar innan resa och kursstart.

Sov gott.. det ska jag...

Natti natti

• TigerLinn

har försökt sova men inte lyckats ska snart försöka igen natti

• Akvavit

Om ni går in tillsammans och ska ha två tärnor och en marskalk, gör som sagt ovan tycker jag, marskalken får en tärna under varje arm.
    Om ni ska ha 3 tärnor kan marskalken ledsaga en av dem, sen går de andra två tärnorna tillsammans bakom dem.

• 071201

Annars kanske tärnor och bestman kan stå där framme när ni kommer in.

Svar på tråden Bakom , väntande eller tänker jag helt fel....