• I vått och torrt

Vill ha roliga saker som man kan ha i ett tal till sin bror...

Letar efter lite roligheter, inte bara barn säger eller husmorstipsen.. Vill ha lite mer skojigheter som har med bröllop och framtid att göra.. ska hålla tal för min bror och behöver hjälp!

• Svar på tråden Vill ha roliga saker som man kan ha i ett tal till sin bror...
  • Cantaton

Jag tror att det viktiga är att du fokuserar på PARET och inte brodern. Låter kanske självklart, men är inte alltid det... Reagerade så just för att du skrev "ska hålla tal för min bror".

Ang. roligheterna får jag nog tänka, men kände att jag ville slänga ur mej min spontana tanke.

• I vått och torrt

tack för tipset... men ingen som har något roligt????
    Typ roliga fakta om äktenskapet osv

• Skogsstjärna01

kan du säga något roligt om första gången du träffade din bror? Sen något om när du först träffade hans brud, kanske länka delar i hans uppväxt till hur han kan komma att bli som äkta man?

Har paret något gemensamt intresse, eller brinner din bror för något speciellt? Kanske kan du låta det färga talet... Om han är fotbollsentusiast kanske kan du då slänga in lite fotbollstermer och uttryck? Och kanske hitta någon sida med regler för att spela fotboll och göra om dem till "Levnadsregler för en äkta man".

Det bästa brukar vara det personliga.

• I vått och torrt

tack tack.... någon annan som har bra tips?

• Kirsto

Min bror höll ett jättebra tal för oss där han gav min man värdefulla tips om hur man håller mig glad. "Detta från någon med 30 års erfarenhet att reta upp Kerstin." Sedan hade han en massa anekdoter från när vi var små (han är 4 år äldre än jag). Det var skitkul för flera saker hade jag helt glömt!

• I vått och torrt

kristo

du kan inte komma på några saker han sa för att hålla dig glad??

• Kirsto

I vått och torrt: Det var högst personliga saker som att inte säga åt mig att stå nära en vattenpöl när mjölkbilen kör förbi eller skjuta på mig med ärtrör. Saker som verkligen har hänt alltså.

Svar på tråden Vill ha roliga saker som man kan ha i ett tal till sin bror...