Hönshuset, Karby Gård i Täby
Jag undrar om det finns någon här som har haft/ska ha sin bröllopsfest/fest i Hönshuset på Karby Gård i Täby. Vill jättegärna veta vad ni tyckte om det.
MrsTom
Jag undrar om det finns någon här som har haft/ska ha sin bröllopsfest/fest i Hönshuset på Karby Gård i Täby. Vill jättegärna veta vad ni tyckte om det.
MrsTom
Funderade också på att ta Karby Gård ett tag men vi kom fram till att det är för litet för oss. Det får bara plats max 50 personer. Vi kommer nog att vara 65. Annars tycker jag att det verkar mysigt där. Det finns ju en liten paviljong i närheten och det är mycket grönska runtomkring. Hoppas bara att den nya motorvägen som kommer att gå ganska nära inte blir alltför störande.
Vi har varit utanför och kikat, ser jättegulligt ut med parken och paviljongen och allt. Återstår att kika inomhus också :)
För oss passar den storleksmässigt och så är det nära till kyrkan, Täby Kyrka :)
MrsTom
Ngn annan som har erfarenhet av Hönshuset? :)
Ngn? :)
Jag vet inte om det är erfarenheten av just bröllop i Hönshuset, eller själva huset. Själv är det så länge sedan jag var där att jag inte minns hur det ser ut. Men de brukar ha konserter på onsdagkvällar, så då kan man ju passa på att se lokalen :)
Erfarenhet av lokalen generellt bara...om den är fräsch, hur den upplevs osv. Vi får helt enkelt åka dit och bilda vår egen uppfattning :)
Var på fest där för inte så längesen. Lokalen är ljus och fräsch. Hade själv valt att ha festen där om det inte var för att den är så liten.