• Tesan

1-års present till min sambo (graverad klocka)

Snart firar jag och min pojkvän 1 år och jag funderar på att ge honom en klocka (vet att det skulle uppskattas då han inte har någon). Hade egentligen tänkt ge honom det i 30-års present men det är ett halvår dit och jag vill ge honom nuu!! :)

Men vad tycker ni? Jag tänkte gravera in något fint bakom, tror jag vet ungefär vad men tar tacksamt emot tips till inspiration. Dessutom... ska jag chanska och välja en klocka och fixa gravyr eller ska jag istället göra ett fint kort och förklara hans present och sedan låta honom välja klocka själv? Tänk om jag väljer och så gillar han inte mitt val?

Så mina frågor:
    Klocka som 1-års present?
    Gravyrtext?
    Välja själv eller låta honom välja?

• Svar på tråden 1-års present till min sambo (graverad klocka)
  • Skottdagen2008

Klocka med gravyr är lite gubbvarning, men om du vet att det skulle uppskattas så varför inte.

Om min m2b ska ha på klockan varje dag skulle jag nog låta honom ge lite hintar på de modeller han gillar och sedan välja en av dessa.

Text något personligt, barnsligt eller annat som bara ni förstår som t.ex. hade jag skrivit zombie hade han vetat att det är vår låt.

• Brud-08

Jag tycker man kan ge en klocka i ett års present men sen är både jag och min m2b klock galna.

Att gravera är gubbigt anser jag lite fel, det beror helt på vad det är för klocka, en snygg stål klocka går också att gravera på.

Vad har du tänkt att köpa för klocka??

• Melis

Jag gav en klocka till min pojkvän i födelsedagspresent, du kan ju köpa en, behålla kvittot och skulle han inte tycka om den så kan han byta den. Då är det bästa att vänta med gravyr. Tycker absolut inte att det är gubbvarning, då allt det gamla börjar ju bli hippt igen..

• Tesan

Skottdagen2008: Gubbigt?? Nej nu förstår jag inte. Texten är ju inget som syns då det sitter bakom. Vill bara ha en text där då jag tycker det skulle vara fint och ett minne från en speciell dag.

Brud-08: Jag har tänkt en sportigare klocka. En i stål men det får gärna vara gulddetaljaer på den, enligt mig. Då han ibland har guldhalsband och ibland silver. Finns ju hos alla märken t.ex. casio, citizen, seiko osv. Har dock inte tänkt lägga mer än 2000 ca.

• Skottdagen2008

Jag fick själv en klocka när jag fyllde 30 och kan absolut ge en klocka till min m2b, det är inte gubbigt.

Det där med gravyr tycker jag är lite gubbigt även fast det är på baksidan, men det är ju min åsikt. Tur att vi inte tycker lika .

Gravyr för mig är sådana snirkliga bokstäver pensionärsvarning, men trycker man bokstäverna såsom t.ex. Efva Attling så blir det ju genast OK enligt min högst egna personliga åsikt.

Det är skrivstilsgravyr jag stör mig på, men det kan ju bero på alla gåvor mina föräldrar fått med sånt gravyr.

Den som frågar får svar.

• Tesan

Skottdagen2008: Självklart så ska du ge mig DIN åsikt då du svarar. Men jag är i naturen sån som alltid frågar :"Hur då?" "Varför?" "Varför är den bättre än den?" "Men om du tycker den är bättre än den förra så kan jag ju inte ha den andra på mig för den tycker du ju inte om"

Fniss, fniss *skrattar åt mig själv*

• Tesan

Någon som har bra tips på inskription då?

Jag funderar på "Ett år av evigheten" eller "Amor vincit omnia"

• Novemberbrud2007

Jag ska gravera klockan till min M2B som han ska få i morgongåva

Men jag ska bara gravera in två hjärtan som går ihop i varandra - ungefär som min bild här på BT.

• Tesan

Novemberbrud2007: Vad sött!

• Awen

Klocka är ju en superfin present!

Jag gav min m2b en jättefin klocka i födelsedagspresent tidigare i vår. Hade sålt min lägenhet och fått lite pengar över så jag shoppade hans drömklocka istället för att lägga pengarna på körlektioner. Att få se hans min (och en liten tår i ögonvrån) när han fick sin present är definitivt värt snålmånader nu när jag satt igång med körlektionerna. (dessutom har jag ju nu satt standarden, för vigselringar, morgongåva och min egen framtida 30-årspresent...hehe)

Gravyr är kanske inte alltid nödvändigt, handling säger ju mer än tusen ord. Men vill du skall du absolut gravera klockan!

Ett tips om du vill lägga lite mer pengar (eller få mer klocka för pengarna) är att kolla in pantbanksauktioner. Folk lämnar ibland in helt nya klockor på pantbanken. kolla in www.kaplans.se

• Brud-08

Swatch har en del snygga stål klockor just nu till bra pris också.. Men jag håller på awen kolla på auktionerna..

Sen vad man ska gravera in tycker jag borde vara något personligt som passar er, kanske något roligt ord ni säger till varandra..

• Tesan

Nu har jag valt Det blev en supersnygg klocka från casio. Stålarmband, vit urtavla och några få gulddetaljer (kommer matcha hans guldkedja han har runt halsen och kanske framtida förlovnings eller vigselring )

Den finns att se här: www.casio-intl.com/wat/edifice/edifice_chrono/ef-503.html Den som heter EF-503SG-7AV

Åh vad jag längtar tills jag får ge honom den!!!

Svar på tråden 1-års present till min sambo (graverad klocka)