• JennyToo

10-årsdagen!

Vi har bestämt att vi ska slå på stort och fira vår 10-årsdag ordentligt! Hur många gånger får man annars tillfälle att ha en riktigt stor fest med alla som man tycker om?
    Men eftersom vi inte behöver lägga ner tid, energi o pengar på att fixa med tex vigsel så skulle vi vilja lägga lite mer fokus på festen. Det kommer ju inte bli nån bröllopsfest på det sättet, med tal o så, så vi vill gärna förbereda lite roliga inslag för att göra det lite speciellt. Men vi behöver hjälp med tips och idéer!

• Svar på tråden 10-årsdagen!
  • Liinda_e

roliga inslag av era 10 gångna år tillsammans
    några som spelar upp roliga sketcher med er två...allt från gräl om strumpor till kärlek och oförglämliga minnen.

ni kan dansa er vals igen

visa film från bröllopet

dra in gästerna i lite roliga händelser som dom inte vet om....

vid 12 slaget för att fira dom 10 kommande åren (lite som nyår)
    skicka iväg sånna dära fest lycktor i mängder..

• JennyToo

Tack för alla förslag, ska definitivt fundera över dem!

Blev lite nyfiken på vad du menar med "dra in gästerna i lite roliga händelser som dom inte vet om....". Låter jättekul - men kan du ge några konkreta förslag?

Det jag tänker på när det gäller festen är att jag vill att det ska bli fokus på festen den här gången, förra gången låg ju fokus mer på vigseln eftersom det var det som var det viktiga. Nu vill jag att festen ska vara det speciella, att det ska vara något som vi o våra gäster minns. Och då vill jag gärna att det ska hända saker under tidan, så att det inte "bara" blir en annan fest (även om den blir stor)...
    Tänker på vårt bröllop där vi hade ett känt band som spelade, på min kusins bröllop där de körde Dirty Dancing isf bröllopsvalsen eller mina kompisars stora 30-årsfest där han går ner på knä o friar inför alla. Såna saker minns man efteråt...

• Liinda_e

Om vi säger att festens "tema" blir dom 10 åren som gått
    då det är ju det ett super läge att dra in gästerna i spex och stoj...
    sketcher tex på stunder dom tillbringat med er.....
    sång om olika saker som hänt ...
    minneskarta....
    you name it....
    bara fantasin ...och eehhhh budget såklart....

• Liinda_e

sätter stopp skulle det stå efter fantasin

Svar på tråden 10-årsdagen!