• redchick

Blivande brud utan vänner..?

Jag har så smått börjat fundera på att ordna möhippa för en av mina bästa kompisar som gifter sig i början av nästa år. Men:
    jag är orolig för att hon egentligen inte har så värst många kompisar som jag kan få med på detta! Det här låter lite konstigt kanske, men vi brukar umgås mest antingen på tu man hand hon och jag, eller med våra respektive karlar och barn.
    Jag har faktiskt inte träffat några andra av hennes vänner, men det låter som om de är väldigt få... Hur ska jag göra? Kan det bli en kul hippa, även fast man bara är 4-5 stycken, som inte känner varandra innan? Jag hade tänkt mig nån mysig spa-variant med efterföljande middag och ett mordmysterium.
    Otroligt tacksam för synpunkter!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-19 16:34
    Jösses, vad snabba ni är att svara!
    Jo, jag ska börja pumpa brudgummen på info... Men de ska gifta sig borgerligt, med bara de "närmast sörjande" så jag kan inte få några ledtrådar från nån gästlista, tyvärr! Måste logga ut snart, men tittar in i morgon igen. Tack för hjälpen så länge!

• Svar på tråden Blivande brud utan vänner..?
  • Skottdagen2008

Det låter ju väldigt trevligt med SPA och lagom när man är så få. Dessutom hinner ni ju alla umgås närmare än om man är 20 st.

• BlivandeFruJohansson

Kan väl va jättemysigt om man inte är så många.. Spa brukar man ju inte få vara så många samtidigt, så då e de ju ganska bra.-) Tycker dina förslag va jättebra!! Skulle tycka om dom själv!

• Ajdoo

Sjalvklart kommer det bli urmysigt aven fast ni inte kanner varann, det e ju for henne det ordnas o hon kanner ju alla :)
    Kanske kan hore efter med hennes blivande om han kan luska fram tel nummer osv?

• Fru Cinderella

På min mans svensexa var de bara tre inklusive brudgummen, de hade hur kul som helst!!

Det roliga om man är färre så kan man ju göra mycket mer, men vilka kommer på bröllopet?! Kan du inte be hennes blivande om en gästlista med telefonnummer, ålder, vart de bor, så kanske du kan bjuda några därifrån?!

• Sibbis

äsch, det är inte kvantitet, det är kvalitet som räknas :) jag tror absolut att ni kan hitta på något med få personer som blir supermysigt. tror att min egen möhippa blir något i samma stil, när det väl är dags, jag har få men BRA vänner. :D

• Gotland08

Det är ett superbra sätt för er att lära känna varandra lite innan bröllopet!

• Akvavit

Det är väl jättebra om ni drar ihop något - så har du några fler att prata med på bröllopet sen också! Sen kan du ju ta med systrar, kusiner, sambons kompisars flickvänner som de brukar umgås med....? Ring och prata med hennes blivande, se vilka som finns att försöka få med. Det blir bara kul!

• nyaforsfors

av mina vänner hade bara tre stycken möjlighet att vara med på hippan, men de hade ordnat en toppenhippa för mig ändå och vi hade jätteroligt!

• Liinda_e

vi var med mej inräknat 9 st och då var min syster mamma och min mamas bästa vännina med + några av mina vänner
    vi hade super trevligt....blev kidnappad sen spa sen middag.....
    det gjorde inget att ingen av dom kände varandra innan...jag blev sååå himla rörd av deras omtanke!
    hade egentligen inte spelat ngn roll om bara en person var med på min hippa för bara att ngn planerat och fixat lagt tid och pengar på en gör så himla gott!

Svar på tråden Blivande brud utan vänner..?