erfarenheter austrian airlines
Vi ska åka till Thailand på bröllopsresa i slutet på januari, och har fått erbjudande att åka med austrian airlines.. Någon med erfarenheter? Är de bra? Service? Flygplan? Ja.. Vill veta allt..
Vi ska åka till Thailand på bröllopsresa i slutet på januari, och har fått erbjudande att åka med austrian airlines.. Någon med erfarenheter? Är de bra? Service? Flygplan? Ja.. Vill veta allt..
Har rest med dem både till Österrike, Malaysia och Australien och måste tyvärr säga att det är ett rätt kass flygbolag... Dålig service och snäsiga flygvärdinnor och flera begränsningar med bagage och annat som inte gäller på andra flygbolag. Ingen riktig vilja att serva resenärerna... Det är ju ett mer eller mindre uttalat lågprisbolag som många studenter reser med så man kanske får mycket för pengarna...så ok är det väl, men absolut inget jag skulle välja för min bröllopsresa! När jag flög hem från Sydney var flyget överfullt vilket gjorde att vissa resenärer fick SLÄNGA sitt handbagage, juklappar mm, helt osant!
Kan ju ha förbättrats, detta var 2004.
Lycka till oavsett hur ni gör! Vart ska ni förresten?
Mvh.E
De är överpetiga med handbagageregler - bland annat tvingade de mig att slänga mina små instrumentskruvmejslar som jag behöver när jag jobbar. De skruvmejslarna har varit OK överallt annars i världen men inte för Austrian Airlines...
Flygplanen är väl OK och servicen ombord var också OK när jag flög med dem, men det finns betydligt bättre bolag om ni har chans att välja.
Thailand ska vi till, och vi hade bokat biljetter med sas, men inte slut betalat dom och helt plötsligt blev biljetterna 3000kr dyrare/biljett, och resebolaget kollade upp andra alternativ och då var det bara austrian airlines som funkade, och det blev då ungefär samma pris som vi fått från början, fast med mellanlanding i wien ist för direktflyg..
Och vi har tänkt lägga mer pengar på boende än på flyget så vi kräver inget jättelyxigt, så ok duger gott.. Men låter som att vi får vara noga med bagaget då.. Dit vägen kommer vi inte ha så mycket bagage ändå.. Värre blir det på hemvägen..
Jag har åkt med dem en gång och då var de trevliga, fast det var nog ett antal år sedan det med.