• Bröllopstokiig

Bröllopspresenter!

Hallå hallå!
    Jag undrar om ni fått eller gett någon speciellt överranskande och utstickande bröllopspresentpresent?!
    Ni som vill, stilla min nyfikenhet...så kan jag dessutom kopiera lite idéer till kommande bröllop! *hihi*

Vi fick massor med bra och roliga presenter men det som var mest överraskande var en proffsig vigsel-videoinspelning och så hade det ordnats en massa mys till bröllopsnatten och dessutom var den betald!
    / Kram på er!

• Svar på tråden Bröllopspresenter!
  • Bröllopstokiig

En knäpp present som vi gav ett par var ett träd!

Det var ett äppelträd som klarar våra norra (och kalla) breddgrader. Det var mycket uppskattat även om det var lite bökigt att ta med sig ungträdet hem igen.

Petra

• Bröllopstokiig

Vi gav ett päronträd & en trädgårdsbok en gång. Paret hade precis flyttat till ett nybyggt hus och presenten uppskattades väldigt. Jag slog in hela stammen i presentsnöre (brudgummen som skulle trassla ut trädet var lätt störd ;) och grenarna slog vi in i presentpapper. Alla var väldigt nyfikna på vår present!

• Bröllopstokiig

Har ocksa gett appeltrad, valdigt uppskattat..
    Detta trad har nu gett frukt for forsta gangen och det roliga var att bruden blev gravid samma sommar. Vi hade rimmat om detta nar gav bort tradet sa de skickade ett mail till oss pa rim nar nyheten skulle presenteras. kan det bli mer lyckat!
    Vi har aven gett bort en vinkorg med en held del valdigtfina argansgviner, pa varje flaska har vi hangt en lapp och skrivit nar de bor dricka vinet. tex Ettarig brollosdag, forsta barnet(champagne)efterforsta aktenskapliga gralet(billigt rodtjut)frosta bvolvon, radhuset etc Vi lyckade tom fa tag pa en flaska som kunde drickas pa deras 10-ariga brollopsdag.
    Har aven broderat initialrelna pa ett par paslakan och gett bort. Det kanns lite gammaldags och romantiskt.
    Vi var aven ett stort gang som gav ett brudpar ettarskontrakt med ett stadbolag. de var deras stora dilemma och de har fortfarande samma staderska. Kul att man kan ge saker som kommer till anvandning...

• Bröllopstokiig

Vi fick en rolik present av våra vänner som jag tror börjar bli vanlig! Påminner lite om presenten ovan! Varje månad den 9 (vi gifte oss 9/9) skulle några av våra vänner bjuda oss på något. Det var två kompisar som hittat på idén och de "inblandade" var inte tillfrågade, utan fick uppdragen upplästa på bröllopsfesten. Det kunde tex vara: "I december är ni välkomna till Anna & Michael på pepparkaksbak med efterföjande glögg.", I januari väntar Lena & Kristian i skidbacken, klä er varmt. Efteråt blir det varm choklad.", "Lisa & Fredrik lovar att tvätta er bil i juni och utmanar er i bilbanerace." Väldigt uppskattad, både av oss och de utvalda paren! dessutom ett trevligt inslag på bröllopsfesten...

• Bröllopstokiig

Victoria!
    Vilka underbara presenter!!!

• Bröllopstokiig

Tack Mari,
    Jag alskar att behova tanka lite extra nar det galler prsenter.
    Jag har nagra fler pa lager. Men jag tror att jag spara dem. Det finns risk att de blivande brudparen som vi ska till under aret ar har och laser.
    Sorry

Svar på tråden Bröllopspresenter!