• fru Trul

Det förbjudna....

Är det nån mer än jag som upplevt än attraktion till någon annan än eran blivande? Jag skulle aldig vara otrogen det är det värsta som finns, men det här har fått mig väldigt förvirrad över min relation...

Jag älskar min m2b och det är honom jag vill spendera resten av livet med, men varför känner jag mig då attraherad av en annan man? Är det bara mina bröllopsnerver som spökar eller vad händer? Nån mer än mig som råkat ut för samma sak?

• Svar på tråden Det förbjudna....
  • Cornellia

Givietvis har jag blivit attraherad av någon annan än min make, men det är juh bara lust, min make älskar jag och vill leva med, vilket jag tycker är en helt annan sak.

• Mrs Mommy

Bara för att man har ett förhållande eller tom gift gör dig inte imun mot av att atraheras av andra. Så kommer det alltid att vara, kan bli lite extra av nerver när man ska gifta sig skaffa barn mm då man undrar om han är den rätta.
    Det är bara att stå ut och hoppas det går över och hålla sig på mattan under tiden.

• fru Trul

Tack för era svar, känns bra att veta att jag inte är ensam..

Som jag sa så är det säkert mina bröllopsnerver som spökar, vilken brud har inte funderat åtminstånde en gång om ens m2b verkligen är den rätta...

• Majsis2008

Klart m2b är den rätta...så könner jag, men jag kan va attraherad av killar ändå, men skulle aldrig i hela mitt liv göra nånting...

• thalia82

Jag har både varit attraherad av andra, och haft ett par mindre förälskelser medan jag varit tillsammans med min blivande.
    Dock har jag inte gjort nånting av de små förälskelserna, då vore det att vara otrogen. Men jag älskar min blivande mer än något annat och skulle aldrig kunna tänka mig att vara tillsammans med någon annan.
    Och så länge jag och han vet att jag inte vill ha någon annan så känner jag mig inte orolig över att jag kan bli attraherad av andra ibland. Hur ska jag kunna undvika det? blunda så fort jag ser en snygg kille eller tjej?

• Majsis2008

Klart man inte kan blunda, man får se men inte röra...det gäller även min m2b...

• Skottdagen2008

Fru Trul:
    Är det en specifik person du känner dig attraherad till kanske du bör fundera över vad det är för känslor egentligen.

Att vara attraherad av andra, såsom t.ex. Keanu Reeves eller någon du ser flyktigt på stan/krogen/jobbet är ju inte riktigt i nivå med en attraktion som du kanske har för en annan speciell person. Är det en enda person som du känner detta för så kanske det är mer inblandat än bröllopsnerver. Känn efter vad det är du känner.

• fru Trul

En liten tröst i hela soppan är att killen jag attraheras av också kännt sig attraherad av mig och vi har kunnat prata om det som vuxna människor, och kommit fram till att ingen av oss är beredd att ta det steget...
    Jag vill inte sabba min relation med min m2b och han vill inte riskera sin vänskap med varken min m2b eller med mig...

Det posetiva i soppan är att jag har funderat igenom min relation med min m2b och han är den jag vill spendera resten av livet med ingen annan..

Tack för alla era svar det känns bra att veta att jag inte är ensam som sagt...

• Skottdagen2008

Fru Trul:
    Det låter mer seriöst än en vanlig attraktion i alla fall. Helst om du kommer att träffa denna person återkommande i ditt liv. Blir inte lätt om det är för stark attraktion från er båda. Jag menar inte att "skrämma" dig, men att du är fullt medveten om vad det är för känslor du har.

• fru Trul

Skottdagen 2008

Tro mig jag har funderat både en och två gånger, men min m2b är den rätta för mig.. Men det är jobbigt när attraktionen finns där speciellt när man träffas ofta...

Svar på tråden Det förbjudna....