• Melody

Ta mig till havet!

Hej!
    Har funderat på att ha Ta mig till havet med Peter Lundblad som vals på festen!
    Men har nu börjat lyssna på texten ordentligt, läs här:

"Vi tar vägen mot stranden, vi som aldrig setts förr, att du vågar gå med mig, ifrån trängsel och vin.
    Det var enkelt för båda, bara öppna en dörr. Sommarnatten är från och med nu din och min.
    Med en suck rullar vågorna in.

Ta mig till havet och gör mig till kung,Kung över sommarn och natten, sanden är fuktig och kvinnan är ung. Galen av längtan är jag. Dofterna samlas och luften blir tung, ta mig till havet och stanna tills natten blir dag.

Kanske något berusad fastän glasklar ändå, när ett sinne i taget fylls av allt jag kan få.
    Om jag lever imorgon spelar ingen roll alls. Vi har hört havet spela våran sommarnatts vals, jag vill ha dig när natten ser på.

Ta mig till havet och gör mig till kung,Kung över sommarn och natten, sanden är fuktig och kvinnan är ung. Galen av längtan är jag. Dofterna samlas och luften blir tung, ta mig till havet och stanna tills natten blir dag."

Men nu vet jag inte längre, i början sjunger han ju, vi som aldrig setts förr!! Usch, varför ska allt vara så svårt att besluta!
    Vad skulle ni ha gjort? Vilken vals ska ni ha?
    Hoppas på många goda råd!
    /Melody

• Svar på tråden Ta mig till havet!
  • Nässla

Ni kan väl tolka det som att ni aldrig setts förr som man och hustru...

• sol

Visst är det svårt när man börjar fundera för mycket. Vi hade tänkt ha Så skimrande var aldrig havet, men så berättade vi det för en kompis som är präst. Det visade sig att den var en sång som nästa alltid spelades på begravningar här på västkusten och det känndes inte så skoj. Så vi beslutade att inte ta den. Ångra det lite faktiskt....... Sen ska vi ha Jag ger dig min morgon med Fred Åkerström som många tycker är dyster. Men det beror ju på hur man tolkar det och upplever den. Detsamma gäller väll Peter Lundblads låt som jag tycker är jätte fin och passar bra. Gör som ni har tänkt.....

• West

Sol!

Jag vet precis vad du menar med Så skimrande - är från västkusten och förknippar dem med sorliga saker. Men har även vänner som förknippar den med kärlek - allt är ju vad man själv vill göra det till.

Och Melody - tycker du att den är vacker och passar er så "go for it"!!! =)

Svar på tråden Ta mig till havet!