• Östermalmsbruden

Festlokal vid vattnet i Stockholm?

Hej alla!

Börjar få lite panik, vi hittar ingen lokal som passar för vårt bröllop den 31 maj 2008. Vi gifter oss i Ulriksdals Slottskapell och har tänkt att åka båt därifrån med alla gästerna, ca 100 pers. Vill helst inte ha slott/herrgårdsstuk, gärna lite modern eller typ 1930-60-tals touch. Haga Forum och Högberga på Lidingö går bort för där har våra syskon haft bröllopsfest. Kan tänka osss att betala ca 1200kr/kuvert.

Blir superglad för alla förslag jag kan få! Börjar få lite brådis nu!

• Svar på tråden Festlokal vid vattnet i Stockholm?
  • Noorp

Om det hade vart söder om stan hade mitt tips passat bättre. Sundby Gård är mitt tips. Det ligger fint vid vattnet. Nyrenoverat.

• Fru Diamant

Kan det här vara något:

J i Gåshaga å Lidingö
    Nordic Blue Hotell (tror jag det heter) på Lidingö
    Lisa på udden på Djurgården
    Villa Källhagen

• Noorp

Inte en festlokal. Men det ligger fint. Restaurang telegraf i nacka.

• nicolina2008

Bockholmen ligger vid vatten. Vet inga priser.

• Höstbrud-07

Bergendals kursgård i sollentuna då, ligger jättefint, har många bröllop och är perfekt att åka från Ulriksdal.

• Silverax

Vi ska va på Junibacken. Lite långt att åka kanske?

• Östermalmsbruden

Tack för alla superbra förslag!

Har kikat på Nordic Blues hemsida och det ser ju väldigt schysst ut. Någon som varit där på fest?

Ska kolla på Bergendals också, bra läge som sagt och ser ju fint ut på hemsidan. Bockholmen är ju jättefint också men där kan man bara vara i tält om man är runt 100 pers, vilket känns lite kallt i maj.

Tack igen allihopa!
    // Östermalmsbruttan :)

• JuliaT

Jag vet att du inte ville ha herrgårdsstuket, men Riddersvik i Hässelby ligger hur fint som helst. Var på bröllop där, vi åkte båt från Stockholm ut, brudskål på båten som la till vid gården där middagen var. Bra, för de som tyckte det var långt till stan hade bokat rum och sov kvar där (det är ju bara ~20 minuter in till centrum därifrån).

• tree

har ni tänkte på ställmästergården som också ligger på brunsviken? skulle passar bra med ulriksadahls kapel

Svar på tråden Festlokal vid vattnet i Stockholm?