• Bengts blivande

Festlokal Lidingö

Jag och min blivande man letar efter festlokal på Lidingö. Har du något att rekomendera?

Bo Gård, Sjövillan i Brevik och Långängens gård är tre alternativ vi har. Är dessa bra?

Har ni bilder eller annan input så skriv gärna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-10 20:16
    Snälla hjälp mig med detta då... Jag är ju färsking på det här

• Svar på tråden Festlokal Lidingö
  • myska

Hejsan!

Vi var och tittade på sjöhuset och jag har massor av bilder om du vill ha. Det är väl kanske inte sådär jättestort. Bara ett hus vid vattnet precis vid en liten hamn. Tyvär ligger det en parkering precis brevid... Man kan va cirka 90 personer där och det kostar 7500 kr att hyra. Ingenting ingår förutom bord och stolar. När du hyr sjöhuset är du bunden att köpa mat genom annorlunda catering. Du kan välja att hyra in deras personal med hela bröllopspaketet också om du vill men då kostardet ca 1200 kr per person. Att bara hyra stället och sedan köpa maten från dem innebär att du måste hyra dukar, porslin och personal från andra ställen. Jag tyckte att det var för krångligt. Och för 1200 kr per person kan du få ett mycket finare ställe. Det som är positivt är dock att du kan köpa egen alkohol somde serverar åt dig om du vill.

MVH A-C

• Sibbis

har ni tänkt er en lokal där ni får maten lagad oxå, eller vill ni laga själva?

annars kan jag varmt rekommendera högberga gård, min syster gifte sig där för en månad sen ungefär, det var SUPERbra.

• Bengts blivande

Tack för input,
    Sjöhuset verkar inte billigare än något annat och upplägget verkar onekligen lite konstigt...

Vi hade inte tänkt att laga maten själva... Snarare catering. Var Högberga gård dyrt? Ingår mat? Berätta gärna lite mer.

• Ella08

Hej,
    Jag har jobbat på Högberga Gård, ca pris runt 1200:- tror jag.
    Jag har själv bokat Lovik inför nästa år :=)
    /Lycka till

• sjuttondemaj

Hej, letar också festlokal på Lidingö. Några mer alternativ?

Svar på tråden Festlokal Lidingö