• Anonym

Tips på utklädnad

Är det någon som jag kan hjälpa mig med vad man kan klä ut den blivande bruden till på hennes möhippa? Vi vill helst inte skämma ut henne och det behöver inte vara något extremt, men ändå vill man ju att det ska synas att det är en möhippa.

• Svar på tråden Tips på utklädnad
  • Arwen

Något direkt tips på kläder har inte jag, men kanske kan hon "få" en slant och sedan efter tema eller helt efter egen vilja ekipera sig hos Myrorna eller liknande?

Lycka till!

• lalla

Gör något diskret som att sätta en krona eller tiara på hennes huvud. Jag tror inte att någon uppskattar att kläs ut på något sätt, det känns lite förlegat. Låt henne ha sina egna kläder på sig men fixa någon liten detalj. Eller tryck upp en cool och snygg tröja där det står något så att det syns att det är möhippa!

• Rakel

Oh, joooooo! Det finns dom som vill bli utklädda på sin hippa!
    *räcker upp handen*!!
    Har inga förslag tyvärr just nu men klart att ni ska klä ut henne. Varför är det så "dumt"?

• lalla

Hi hi, då tar jag tillbaka det... Nä, det är bara mina egna erfarenheter av mina vänner, men det är såklart olika! Och det är absolut inget "dumt" med det hela, jag tänkte bara mer på vad jag själv har hört. Men det det beror lite på vad man får ha för kläder på sig också. Jag har en vän som mer eller mindre "mådde dåligt" för det hon fick ha på sig trots att det inte var så speciell utklädnad. Då ska man kanske tillägga att hon är extremt fåfäng också... Så man får väl helt enkelt känna efter om det passar att klä ut person i fråga!

• Paulina

Jag har haft en dröm att klä mig till en magdansös med hela utrustningen, så det skulle jag inte ha emot. För de flesta skulle det säkerligen vara för vågad, så ta inte detta som tips. Något löjligt (utan att exakt kunna definiera det) skulle jag inte vilja gå med på.

Min syster kläddes ut till en spådam, en aerobic-ledare, en rysk tant och hon tyckte att det var skitskoj. Sedan har jag varit med om en möhippa där bruden bara fick en tiara på sig och det var däremot lagom för henne. En gång fick bruden gå på stan som balettdansös, men så älskade hon dessa kläder.

Har inte din brud någon halvhemlig dröm som ni genom en utklädnad kan uppfylla?

• annaca

ok, jag *skulle kunna* tänka mig att ha på mig nåt mysko, men hoppas jag slipper. Och hoppas definitivt att jag inte blir meddragen ner på stan eller så, inte där det är ne massa folk! :/

Så tipset är ju att känna på stämningen hos blivande bruden lite. Och gör inget förnedrande bara!

• Anonym

Det där med t-shirt och någon text låter ju bra! Då ska jag bara försöka komma på nån rolig text. Jag låter nog som världens idefattigaste människa :)

• Zarah

När jag fixade fick hon ha en slöja och en tiara - det räckte och syntes bra.
    Jag skulle nog tycka det var kul med myrorna eller UFF, exempelvis som det stod lite längre upp.

• Anonym

Mina kompisar har alltid betraktat mig som lilltjejen i gänget, så när jag skulle möhippas blev jag klädd som en liten flicka, med kort klänning och blöja. (Direkt från långvården) Tottar i håret såklart. Vita knästrumpor. Lackskor. En nalle att ha under armen. Det var lite "lolitavarning" men jag tyckte jag blev rätt gullig, så det gjorde inget. Det enda som var direkt pinsamt var att jag fick ha sele på mig.

Kanske kunde vara något för er?

"Lillkickan"

• Anonym

Är anonym pga vänner som oxå huserar här....

Jag tycker det är roligare om det syns att man är ett gäng och inte att det bara blir den blivande bruden som kläs ut (t.o.m. lite förnedrande ibland)
    Själv var jag med och ordnade en möhippa på glitter och glamourtema .
    Bruden var en av sångerskorna i afrodite i silverklänning och peruk, stora örhängen silver skor.
    Hur tjusigt som helst och kul för oss andra som fixade till oss lite extra med fina smycken, glitterspray över allt, kläder med lte lite extra på. Vi blev oxå mycket riktigt kallade glamourgänget på den nattklubb vi dansade på . Jättekul!

Kanske cowboy tema eller countrytema (kjolar, hattar, cowboystövlar, jeans, piskor(!), MUSIKEN m.m)
    Eller Vilma och Fred Flinta tema (leopardklänning , päls m.m)

Det finns mycket skoj att bara spåna över .

Svar på tråden Tips på utklädnad