• sandraochmarcus

Önskelista - hjälp!

Gifte oss igår och har idag suttit och öppnat massor av fina paket, tyvärr vet vi inte vilka alla kommer ifrån då korten ramlat av del. Toppen att listan finns online då tyckte vi! Men nu är ju önskelistan borta ju? Och bokningsloggen är tom? Hur får vi utgång till bokningsloggen??

• Svar på tråden Önskelista - hjälp!
  • Patrik - Bröllopstorget

I den tidigare versionen av önskelistan fanns ingen bokningslogg, det är bara i den nya från och med idag som vi har byggt in dessa nya funktioner.

• sandraochmarcus

Visst och det verkar ju vara en jättebra funktion men jag vill ju ha tillgång till min lista som fanns igår! Nu står det "FEL: Kunde inte visa den efterfrågade önskelistan, avslutsdatumet har passerats!" när man klicka på listan. Varför kan inte listan bara få vara kvar så kam man ju se vem som bokat på det "gamla" sättet?? Kan man ställa fram sitt bröllopsdatum på något sätt och lura det tekniska??

Du kan klicka på "redigera" så kommer du in i önskelistan precis som tidigare. Men du kan inte se bokningar, det gick inte som brudpar förut heller.

• ecos

Jag förstår inte riktigt ditt svar angående bokningslogg. Nej, det fanns ingen boknigslogg i den tidigare versionen men den som var administratör av önskelistan kunde se vem som bokat vad. Jag förstår inte varför den informationen inte är tillgänglig i den nya versionen.

Den nya versionen loggar bokningar, det gjorde inte den tidigare den sparade namn om den som bokade angav detta i en lång lista. Om man loggade in som administratör kunde man faktiskt se dessa noteringar, men dessa noteringar finns inte i det nya verktyget då vi ersatt detta med bokningsloggen. Avsikten med den funktionen i den gamla önskelistan var att kunna återställa bokningar om det blivit något fel, brudparet kunde inte använda denna information till vilka som hade bokat.

Vad vi gjort nu är att man som brudpar efteråt får information om hur bokningar gjorts och kan således hänvisa det till presenter man verkligen får så att man kan hålla reda på detta med namn. I den tidigare önskelistan blandades alla bokningar ihop (namnen) så man kunde inte veta vem som bokade vilken gåva om flera bokade. Det här var förvirrande och det är därför vi nu gjort om allt och infört bokningsloggen som man kan just använda för detta ändamål.

Nu behöver man inte heller någon administratör som kan återställa bokningar eftersom gästerna får en bokningskod som de kan använda för att lämna tillbaka om det var tomt i butiken eller de ångrar valet senare.

Svar på tråden Önskelista - hjälp!