Vissa saker jag ej vill göra på möhippan
Det finns vissa saker som jag absolut inte vill göra på min möhippa, hur förklarar man detta för sina vänner utan att låta alltför tråkig...
Det finns vissa saker som jag absolut inte vill göra på min möhippa, hur förklarar man detta för sina vänner utan att låta alltför tråkig...
Det är väl bara att berätta det för dem, eller kanske inte alla, men din tärna kanske? Berätta det innan, i god tid, så de inte redan har planerat något som du sedan verkligen inte vill göra.
Om dom känner dej väl så vet dom nog vart din gräns går, jag hade föreställningar om massa "hemskheter" som mina vänner kunde göra med mej och möhippan blev en av dom underbaraste dagarna i mitt liv:)
Du kan ju om du är jätte orolig nämna till dina allra närmsta vad du inte skulle uppskatta
Jag är inne på samma spår som du. som tur är så känner min tärna mig väldigt bra. hon vet att jag skulle hata att bli utskämd eller utsatt för nåt sånt som man ofta ser på stan...
Är mer orolig för att hon ska hitta på något mer fysiskt. Laserdoom är liksom inte min grej. Vet inte om jag skulle uppskatta massage eller nåt sånt heller. Det där med att nån jag inte känner tar på min nakna hud... gillar inte känslan. Har svårt för kroppskontakt överhuvudtaget om jag inte känner personen.
men jag litar ändå på min tärna. är glad att det är just hon som håller i det. har andra vänner som tycker att meningen emd en möhippa är att supa ner bruden och skämma ut henne så mycket det går...
Har hintat till m2b att vissa saker bara skulle vara jobbiga oxå, så hoppas jag att han "läcker" sånt till tärnan.
Misstänker att det börjar närma sig snart oxå... gifter oss 22/9.
Varför inte bara säga det du är rädd för till din tärna? Jag tycker att det bara är bra att varna om det är något speciellt man verkligen inte vill! Oavsett hur väl man tror att ens vänner känner en- det är alltid bra att säga till
alltså det har snackats om att vi ska gå och lära oss strippa och såna grejer, vilket jag inte alls vill. Jag är visst den som kan flippa ut men vissa saker vill jag verkligen inte göra. Nåväl, det blir väl bra. Min tärna har jag känt flera år, hon kommer nog att lyssna på mina önskemål. Men bara inte min toastmadame lägger sig i, hon är crazy.
ok, jag ska va ärlig:p
Jag är rädd för höjder, dom hissade upp mej i masten på en segelbåt!!!??? ca 20 meter upp i luften, va välmarinerad i vin så det funkade + att jag fick själv bestämma när det va nog, blev ju lite kaxig med vin å nubbe i krooppen*fniss*
Sen hatar jag att sjunga ofentligt, skäms för mej själv när jag gör det i min ensamhet......Jag stod på scenen i dandhamn på "aftersail" och sjöng för ett fullsatt ställe, konstigt vad man kan "stå ut" med på sin egen möhippa, men det va skitkul och feedbacken man fick under dagen och kvällen av alls människor som såg spektaklet va underbar....Det är roligt att bjuda lite på sig själv ibland så länge det känns rätt:):):):)
menade sandhamn såklart;)
grekens
Jag håller lite med dig, ibland är det faktist inte så farligt att göra det man är rädd för på sin möhippa.
Jag är rädd för spindlar, höjder och att sjunga offentligt. Mina kompisar "retade" mig hela möhippan med att säga att vi skulle gå och hoppa bungyjump - men de sa det med glimten i ögat så jag fann det hela tiden troligt att de bara skämtade.
Vi gjorde en hel massa roliga saker som var helt i min smak, och de marinerade mig med cider och godisshotts i lagom mängd hela dagen. Vid femsnåret var det så dags för "bungyjumpet" - i form av en skivinspelning! I 1,5 timmar fick jag stå i en studio och sjunga och sjunga och sjunga när alla satt utanför och väntade. Jag KAN inte sjunga och var INTE glad när jag förstog vad som väntade. Men OJ så roligt det var, för min fobi är egentligen inte att sjunga utan att andra ska höra hur dåligt jag sjunger. Och mina vänner satt ju FRIVILLIGT och lyssnade på detta *ler* så det hjälpte faktist min fobi. Sjöng sedan kareoke på kvällen inför en massa folk *ler*. Fast det lät fortfarande för dj**ligt.
Kort sagt - oroa dig inte, det blir skoj oavsett!
JS09
Jag blev hippad förra lördagen. Du behöver nog inte vara orolig, om det är riktiga vänner så vet de ju. Mina vänner visste vad jag absolut inte skulle tycka vara kul, typ gå och sälja saker på stan eller klä ut mig, och ingen av dem skulle själva uppskatta något liknande. Så jag var inte ett dugg orolig. Och ang det där med att lära dig poledancing, det lovar jag dig att det är sjukt kul. Vi gjorde det på min hippa och alla tjejerna var med och försökte. Hur kul som helst! Jag trodde verkligen inte att jag skulle gilla en sådan grej, men det var årets värsta träningspass.
Snacka med tjejerna och tala om om det är något som du absolut inte vill göra, det är klart att de respekterar det.
sjunga, höjder o sånt är ok. men inte klä ut mig, nåt litet är ok. sälja kyssar och sånt, nej tack. jag kan absolut inte se mig själv försöka strippa. Min ena vän, hon hade ingen möhippa (ville inte) och det verkar som om hon ska jävlas ordentligt med mig. Så jag kan ju inte ge tillbaka. Men jag vet att hon hade blivit tokig om jag utsatt henne för vissa grejer. Alltså, det låter som vi är värsta pryda gänget, men så är det inte. Det finns vissa saker helt enkelt där jag har en spärr, det tror jag alla har.
JS09
Mina vänninor försökta hitta typ stripaerobics eller liknande men lyckades inte (i Stockholm) utan det blev poledancing istället. Och det är INTE stripptease, alla kläder behölls på. Däremot får man åma sig lite kring stången, men man väljer ju själv om man vill åma sig typ gymnastik-åma sig eller om man vill se sexig ut samtidigt (vilket är ganska svårt för det är jobbigt och gör ont!). Jättekul är det iallafall!
Skoja inte!
Ang poledancing alltså. Jag har haft träningsverk en vecka nu...
Min mardröm var att de skulle släpa mig till någon åkattraktion satt mig i ex berg och dal banan.
När dagen kom förstod jag att vi närmade oss för någon kille pratadem med sin mamma på väg därifrån. Då stannade jag och sa : Om vi är på väg till Liseberg så vägrar jag åka någonting!!!
Men de hade inte planerat in något sådant utan en trevlig femkamp.
Hade de gjort något sådant eller annat som jag inte velat göra, då hade jag bara blåvägrat, även om det hade förstört hela dagen.
ok poledancing har jag inte hört talas om, bara att det finns så man kan "lära" sig streaptease här nere (malmö). Men kanske är poledancing bättre och borde kanske föreslå det? jag vill inte slänga av mig kläderna inför en främmande brud, som oftast är jävligt snygg oxå. Samtidigt vill man ju inte bestämma vad man ska göra på sin möhippa, men jag är tyvärr lite av ett kontrollfreak.
Själv tycker jag poledancing skulle vara rätt kul. :) Kör med Carmen Electras Aerobic striptease här hemma. Enda träningsformen jag tyckt var kul hittills.
Men som sagt. tärnan litar jag på, inte några av de andra kompisarna. En har tjatat på mig långt innan m2b friade att vi skulle gifta oss så hon kunde skämma ut mig ordentligt. Hon vill själv ha en sån möhippa säger hon (när hon nu lyckas hitta en vettig kille...), och att det inte är nån "riktig" möhippa annars. förstår inte hur man tänker då.
Även om man förklarar för folk att man inte vill göra vissa saker - så tycker de ändå att man är löjlig och att man ska bjuda på sig själv lite... Jag tycker att man själv ska välja om man vill utsättas för sin fobier, tex spindlar, höjd, striptease osv Inget man ska utsättas för på sin möhippa _även_ om det kan bli kul.
Ibland undrar jag om inte möhippor och svensexor är mer för kompisarna än för bruden/brudgummen.
Jag tror att det enda som fungerar är lite hot. Jag har tydligt sagt att om det blir möhippa med något som jag tycker är förnedrande eller förlöjligande inslag så blir de inte bjudna på något bröllop. Så då är det upp till dom själva att välja.
Hej!
Nu är det i och för sig inte än på några månader som jag ska stå brud men ändock har jag börjat fundera på min framtida möhippa. Nu till mitt bekymmer: Jag vill absolut inte ha med min syster på möhippan, då vi inte har någon varm relation och då jag känner mig allt annat än avspänd i hennes närvara. Då ska hon inte bjudas med av min tärna heller tänker ni kanske, men faktum är att min tärna är min älskade kusin. Min kusin som hade med min syster på sin möhippa för två år sedan...
Vad göra??? Tror nog att min blivande tärna kan fåe n del bekymmer hon också när hon ska bjuda in till möhippa för mig. Men det är ju ändå min "sista kväll" med tjererna och den kvällen bör jag ju kunna slappna av och ha kul och även kunna svara på ev ekivoka frågor från möhippegänget! Vad tycker ni i denna tråd??? Som ni förstår utgör detta ett problem i mitt huvud redan nu.
Om jag har förstått det rätt så är det inte självklart att släkt och familj bjuds på möhippan, och alltså ok att lämna dem utanför. Det är ju tänkt att det ska vara din sista kväll med kompisarna (traditionsmässigt alltså) och ha skoj med dem utan att behöva fundera på vad din familj och vänner tycker om det. Om du har en kylig relation till din syster så borde det inte ha gått henne förbi heller, och alltså bör hon inte bli så förvånad när hon inte blir medbjudan på din möhippa.
Summa sumarum - möhippan är ämnad åt vännerna. Ibland ser man släktingar och familjemedlemmar som vänner och då är det ok att bjuda med dem. Om man inte ser dem som vänner utan enbart förbundna med blod så är det helt ok att utelämna dem. Tycker jag.
Lycka till!
Jag har varit totalt ärlig med min brudtärna om detta redan från början, att jag faktiskt skulle ta illa upp om hon anordnade något "pinsamt"..
Jag har väl tur, för hon tycker heller inte det platsar med pinsamma lekar så som utfrågning på stan m.m. på en möhippa, utan att det är en dag som man ska roa sig med sina vänner och bara må gott!