Några fler som gifter sig den 26.7.2008?
Hej ville bara kolla om det e flera som kommer gifta sig samma datum som vi? Skulle vara kul att ha någon att prata me o stötta och hjälpa me tips.
Hej ville bara kolla om det e flera som kommer gifta sig samma datum som vi? Skulle vara kul att ha någon att prata me o stötta och hjälpa me tips.
VA?! snott mitt datum!! ingen fara vi ska skjuta fram de till den 19 istället.....det var fullbokat på vår dag...
Joddå. Vi ska oxå gifta oss den 26 juli-08
Ska ni ha ett stort bröllop? Hur långt har ni kommit i planeringen?
Själv vet jag bara kyrka o festlokal, sen har jag inte kommit längre. Blir ju nervös bara av att tänka på allt...
jo jag vet de e såå mycket!!
jag tog ut cheklistan och kollar på den varje dag och ser om jag kan boka något redan nu.
vi har:
festlokalen
celloisten
klänningen"nästan"
vigselcermonin( som kommer att äga rum utomhus vid en sjö)
prästen"kanske"( skulle ringa nästa vecka om besked) vi kommer att vara på Hällsnäs, jättevackert!!
vi blir nog runt 59p
ni då??
vi gifter oss oxå då.. är det tänkt :)
-får inget svar från stället där vi nog vill ha festen :( ..åker till filippinerna nästa helg.. å e borta tre veckor skulle vara skönt att ha festlokal bokad då.. klänningen kommer jag nog beställa från kina :)
Ja vi blir nog oxå ca 50-60 pers.
Tänkte börja kolla in brudklänning snart, har inte en aning om vad jag vill ha eller vad jag passar i. Jag har aldrig tänkt på mig själv som blivande brud...
Tror iaf att jag vill ha en ganska enkel fest, fast det ska ju ändå märkas att det är en bröllopsfest o ingen vanlig födelsedagsfest. Hmmm svårt detta
he he vi hade oxå tänk på den 19. Vi skulle ha velat ha det den 21 men är ju mitt i veckan så det gick bort. Den 21 har vi varit tillsammans i 7 år så. Vi blir ca 50-60 gäster, måste lite kolla av vilka han vill bjuda av sina egna vänner men just nu är vi uppe i 52 stycken. Vi hade tänk ha stor fest men här där vi bor (Hangö, längst söderut i Finland) så finns inga bra lokaler att hyra och resurangen vi kollade på så hade ett alltför högt pris för att ens kunna tänka på att ha det där. Så nu tror jag vi kommit fram till att vi vill bröllopskaffe i församlingshemmet. Vi har vigsel i ett underbart kapell mitt i skogen klockan 14 och sen då kaffet och kaka i församlingshemmet efter det. Sedan tänkte vi boka bord för alla de som vill komma med och äta middag (man betalar själv. Hangö är en underbar stad vid vattnet så kommer bli så fint att kunna sitta vid någon av det små fina resturangerna vid vattnet.
Klänningen håller jag på att leta för fullt. Tror jag beställer från ett av alla dessa "Kina-företag" vill inte lägga alltför mycket pengar på ett plagg jag bara använder en gång då tycker jag det är viktigare att köpa en riktigt snygg kostym åt honom som han kan använda många gånger. Vi är ganska unga jag 21 och han 26 men vi har varit tillsammans i 6 år nu och still going strong....
Va roligt att det är flera än vi som ska gifta oss då. E ju verkligen massor att fixa så skönt att det finns flera i en sits ;P
HEJ SCMA:
vi hade oxå tänkt ett annat datun först, men de gäller att komprommissa lite :) Jag vill inte heller lägga allt för mycket pengar på den de e bara de att jag har fasnat på världens finaste klänning!!! och rätt dyr! :(
men jag ska se om jag kan få tag på den begagnad i köp & sälj :)
jag har lite svårt för kläder som jag inte har provat först så jag ska prova min klänning nästa vecka å den e de barar å leta!!!!
yasna:
Hej, vad är det för klänning du fstnat för? har du någon länk så man kan se? ..e så nyfiken då vad andra väljer och vad för smak alla har :)
Jaha nu har vi ändrat oss för typ miljonet gången iegn om hur vi ska gör allt, nu ska vi försöka få tag i en lokal, jättefint vid vattnet och ha fest där...blir nog säkert bra bara vi får lokalen...väntar ännu på svar. Satt och gjorde full budget för festen, blir buffe (skrev hela menun färdigt) och sedan dryck till maten som vi bjuder på förutom då välkomstskål och kaffe och kaka men jag tror ja kör på vanlig jordgubbstårta istället för värsta bröllopstårtan i våningar, finns nämligen ett ställe här som gör världens godaste jordgubbstårta. Bara man nu sku kunna få svar så kan man lugna ner sig sen...tror min karl tycker jag börjar vara en riktig bridezilla och e ju ändå länge kvar tills vår stora dag...e nog bara jag som är en sån kontrollfreak...
shit fick panik idag då jag fick höra att det är en till på mitt jobb som valt samma dag för bröllopet som oss...måste fixa lokalen för festen snabbt...stressssssss.........
SCMA:
Hehe.. är det för att hon/han inte ska hinna före?? :)
Nå jo lite va det väl därför men när jag ringde så var det redan bokat så, alla helger var bokade redan långt i förväg hela sommaren va redan full och ahde varit det länge men igår fick vi en resturang som vi kommer hålla vår bröllopsfest på :) jeee skoj så nu börjar allt falla på plats igen :)
Hejsan!
Vi ska också gifta oss den 26/7-2008!
Vad roligt att det är fler! :=)
Hello!!!! jag gifter mig oxå den datum. Vi har bokat lokalen och kyrkan måste vi vänta för att boka jag ringde ditt och de tyckte att det var inte bråttom =( men bröllops klänning har jag redan och den är verkligen som jag ville ha, jag måste säga att jag min klänning av min mamma och det var verkligen oväntat.