Kan ju berätta vad min pojkvän gjorde förra hösten. Det mest romantiska jag varit med om. :)
Helgen när vi firade 7 år tillsammans fick jag bara veta i förväg att jag inte skulle planera nåt, och att jag skulle packa till lördagen. Bekväma kläder på, fina kläder med, och att jag inte behövde tänka på att packa lätt.
På lördagmorgonen åt vi en mysig frukost, sen åkte vi iväg i en hyrbil (har ingen egen), åkte runt lite hit och dit och bara myste. Tog några cachar (m2b håller på med nåt som heter geocaching. typ "skattjakt" med gps). Sen åt vi en lyxig lunch i Västerås. Åkte vidare, och hamnade frammåt eftermiddagen i Uppsala. Där hade han bokat hotellrum, så vi gjorde oss iordning för att käka middag. Fick inte veta vart vi skulle nu heller. Vi gick och gick, och efter ett tag hamnade vi utanför den grekiska restaurang där vi åt middag på vår första alla hjärtans dag. Åt en underbar middag, sen gick vi på bio, som vi hade gjort första daten. Efter bion gick vi samma promenad som vi gått första daten, och på ett ställe där vi stått och hånglat i 2 timmar den daten. Där gick han ner på knä och friade.
hela helgen var planerad med omsorg. Inga märkvärdiga saker egentligen, men det var tanken bakom allt som gjorde den helgen så speciell. Hade inte kunnat drömma om att han skulle skämma bort mig så mycket, även om det inte var jättedyra saker vi gjorde.
Lyxiga frukostar är jätteromantiskt tycker jag! nybakade croisanter, god marmelad, färskost, färskpressad juice, kaffe, frukt...
Att "gömma" söta lappar lite här och där i hemmet är oxå gulligt. jättekul när man hittar dem!