• magnus1977

Hjälp med romantiska ställen/upplevelser!!!

Hej,

Jag har förstått att det finns många tjejer som är på dessa sidorna och jag behöver ER hjälp!!!

Jag har varit tillsammans med en fantastisk tjej i ett år nu och mina ideér börjar så smått sina. Jag älskar att hitta på små romantiska saker, vardag som helg och vill verkligen fortsätta med det. Därför behöver jag veta era önskningar/upplevelser. Mina tankar går lite till Mel Gibsons film "Vad kvinnor vill ha". Vad fantastiskt det vore att veta detta...

Vad har ni varit med om?
    Vad skulle ni uppskattat (smått och stort)?
    Hur friade Era blivande?
    Hur skulle Ni velat att han friade (era drömmar tack ?

Hoppas att Ni vill hjälpa mig.

//Magnus

• Svar på tråden Hjälp med romantiska ställen/upplevelser!!!
  • liz_s

kanske en dag på stan där hon få välja ut något vackert att handla sen gå på en mysig resturang som ni inte varit på tidigare?
    eller varför inte en choklad provning?
    eller en luftbalongsfärd eller
    en höst picknick med tända ljus en höst kväll med filtar kanske tilloch med sovsäck med son ni kan ha runt er(m man kabn ha hanskar på sig utan fibngerpoppar så man inte fryser allt för mkt).
    en teater finns massor...=)

• magnus1977

Tack för tipsen.

Chokladproving, har du något bra ställe där man kan göra det?

• Tingaling

Jag tycker att det är de där små sakerna i vardagen som gör det. Komplimanger, kramar, ord som värmer. För mig är detta viktigt och jag tror att stress och tidsbrist gör att man glömmer bort dessa enkla saker ibland.

Hade jag fått välja något stort är min dröm att min make ska planera en weekend utan att jag vet om det. Bara säga på fredagen: Älskling, packa dina väskor.
    Hela helgen ska vara genomtänkt med små överraskningar. Detta är min dröm, lär aldrig hända om det inte är jag som få överraska honom...

Angående frieri så ska det vara genomtänkt fast ändå lite spontant. För min del behöver det absolut inte vara på något lyxhotell eller en svindyr restaurang. Det ska hända när man som minst anar det. Viktigt är att den som friar verkligen har tänkt igenom det och har någon sorts plan.

Jag har hört om folk som friat och den andra partnen blir givetvis överlycklig och säger: "Ja, då bokar vi kyrka tills nästa år då!"

"Va, så snart?"

Det ska inte bara vara en romantiskr grej utan den som friar måste mena allvar med sina planer.

Lycka till!

• rosesarered

Dom romantiska sakerna min pojkvän gjort för mig är väl inte egentligen såå märkvärdiga men jag har blivit väldigt glad varje gång.

* När jag varit bortrest en vecka väntade en blombukett hemma med ett kort där i han skrivit hur mycket han saknat mig osv.

* Ibland på helgerna går han upp tidigare än mig och fixar frukost, dukar fram och tänder ljus

* han brukar lämna små lappar till mig ibland

* En vacker sommardag gick han upp tidigare än mig och kom och väckte mig med en självplockad bukett med ängsblommor!

Om jag fick välja nån appvaktning så är det nog likt Tingalings beskrivning!
    Det är alltid kul att bli överraskad:)

• liz_s

nej vet inget är mjölkalergiker :P

• thalia82

Kan ju berätta vad min pojkvän gjorde förra hösten. Det mest romantiska jag varit med om. :)

Helgen när vi firade 7 år tillsammans fick jag bara veta i förväg att jag inte skulle planera nåt, och att jag skulle packa till lördagen. Bekväma kläder på, fina kläder med, och att jag inte behövde tänka på att packa lätt.
    På lördagmorgonen åt vi en mysig frukost, sen åkte vi iväg i en hyrbil (har ingen egen), åkte runt lite hit och dit och bara myste. Tog några cachar (m2b håller på med nåt som heter geocaching. typ "skattjakt" med gps). Sen åt vi en lyxig lunch i Västerås. Åkte vidare, och hamnade frammåt eftermiddagen i Uppsala. Där hade han bokat hotellrum, så vi gjorde oss iordning för att käka middag. Fick inte veta vart vi skulle nu heller. Vi gick och gick, och efter ett tag hamnade vi utanför den grekiska restaurang där vi åt middag på vår första alla hjärtans dag. Åt en underbar middag, sen gick vi på bio, som vi hade gjort första daten. Efter bion gick vi samma promenad som vi gått första daten, och på ett ställe där vi stått och hånglat i 2 timmar den daten. Där gick han ner på knä och friade.

hela helgen var planerad med omsorg. Inga märkvärdiga saker egentligen, men det var tanken bakom allt som gjorde den helgen så speciell. Hade inte kunnat drömma om att han skulle skämma bort mig så mycket, även om det inte var jättedyra saker vi gjorde.

Lyxiga frukostar är jätteromantiskt tycker jag! nybakade croisanter, god marmelad, färskost, färskpressad juice, kaffe, frukt...

Att "gömma" söta lappar lite här och där i hemmet är oxå gulligt. jättekul när man hittar dem!

• M.O:s älskling

klicka bara på fliken chokladprovning

• felines

Jag är precis nyförlovad sedan i tisdags och jag hade verkligen den bästa dagen i mitt liv! Jag tror absolut att hemligheten är att vara personlig. Visa att du känner henne som ingen annan och att du ansträngt dig det lilla extra för att överraska.

Min älskling brukar rusa till jobbet före mig och har aldrig tid att äta frukost med mig. Så han började dagen med att vi åt mysig frukost och sedan klädde han upp sig fint för mig - han är så snygg i kavaj! Jag tänkte att vi skulle ha en mysig kväll hemma på vår tvåårsdag men när jag kom till jobbet möttes jag av en vacker bukett med lappen "Tänk om idag är en speciell dag...". Han vet precis att jag tycker om att njuta och suga på karameller länge, och det var sååå pirrigt att misstänka att han skulle fria hela förmiddagen. Dessutom hade han tapetserat min dator och skrivbord med söta post-itlappar med bla meddelandet att han hämtar mig vid lunch. (Fick inte så mycket gjort den förmiddagen :D )

Han tog med mig till vårt favorit-picnincställe och hade gjort bagels (som han gjorde som frukost på sängen till mig när han uppvaktade mig), men nu var de lyxigt inslagna i smörpapper och glänsande presentsnöre. Han hade med sig mitt favorit-te och flädersaften som vi gjort tillsammans.

Sen friade han med (något i stil med, för jag var så nerknarkad av lycka att jag bara minns att jag tänkte JAAA): Jag tänkte att picninc är vår grej, bagels är vår grej, flädersaft är vår grej, te är vår grej, det här stället är vår grej... vill du fortsätta att göra vår grej resten av livet med mig... vill du gifta dig med mig?

Sedan berättade han att han hade bjudit in alla våra vänner till förlovningsfest om en vecka. Det var så kul att få höra hur han i hemlighet lyckats få med alla jag känner på detta.

På kvällen väntade ytterligare en överraskning. Han sa att jag ju sagt att jag vill prova lite nya resturanger så han tänkte ta med mig inte bara till en ny resturang utan till en ny typ av resturang. Han lät mig göra mig i ordning hur länge som hellst (inga vanliga kommentarer som "vi behöver gå om 10 min sötnos") - så härligt att inte stressa, klart jag vill vara lite extra fin för min älskling. Sedan åt vi en åtta rätters på Trappa ner i malmö och det var helt obesktivligt gott, fint och sött (de serverade en underbar cider som var från året vi blev tillsammans).

Kvällen avslutades med att vi vandrade hem till skenet av en fullmåne innan det började regna.

Såhär perfekt kunde jag inte ens fantisera att det skulle bli.

Har du absolut idétorka är mitt tips att prata med hennes bästa väninna/or, syskon om vad hon tycker om men gå på magkänsla.
    Det jag uppskattade mest med min förlovning var att den härliga känslan varade hela dagen och varje stund kändes planerad med mig i åtanke. De små detaljerna värmer lite extra. Annars ...just do your thing!

• Mia Maria

Jag gillar de enkla grejerna, tex ha ett vamrt bad väntandes på din älskade när hon kommer hem från jobbet, duka upp en picknick på vardagsrumsgolvet, åk ner till havet och promenera hand i hand, skriv ner tre bra saker med dig flickvän varje dag och gör sedan det hela till en liten bok som hon kan få. Lägg små lappar i hennes jacka eller i besticklådan, sätt post-it lappar med någon gullig hälsning runt om i lägenheten. Gör en skattkarta runt i er stad där hon till slut hittar dig och en romantisk middag. Det brukar inte vara svårt att ordna med folk som hjälper en att genomföra romantiska gester, t ex kan du skicka henne till en blomster affär, där ber du tjejen i kassan ge henne en ros och sen nästa ledtråd.

Jag och min blivande har en grej som kallas dagens uppskattning, var kväll så säger vi eller smsar (han jobbar natt) vi något vi uppskattat hos den andra under dagen och det är en underbar sak att göra. Han noterar så många små saker som jag nog aldrig fått reda upp om det inte var för dagens uppskattning.

En liten varning dock är att planera en weekend kan få bakslag om du har en tjej med mycket kontrollbehov. Vissa har svårt att släppa allt, speciellt om de har andra saker inplanerade för helgen.

Lycka till!!

• carissa

MMMM överaskningar!!!! Min sambo och jag verkligen älskar att hitta på saker för varandra. Han har ett resande jobb och varje gång han är borta liggr det lite små lappar med kärvänliga ord lite överallt i huset. Underbart!!

Vi brukar också hitta på överaskningar på helger för varandra, ibland tar han med mig på opera, jag beställer fotbollsbiljetter, el.dyl. Vi bestämmer en helg och så vet inte den andra vad man ska göra. Ibland bara kvällsaktiviteter, ibland med övernattning. Superhärligt! Senast så tog jag med honom upp till Åre, där bodde vi på ett superbra hotell och vi forsrännde och vandrade uppför åreskutan. Helt underbart!

• linil

Hej!

Fantastiskt att du vill ha lite tips.

Men jag skulle nog vilja säg att det är högst personligt hur man vill bli friad till och hurdan man är.

jag tycker att det är viktigt att det blir personligt och genomtänkt för just den kvinna/man som man friar till.
    En speciellt utvalt plats eller en speciell middag eller kanske ett frieri i samband med att man ge henne hennes favoritblommor. Fria på en resa eller en romantisk utflykt eller i stora officiella sammanhang ja det kan vara bra om den tillfrågade skulle uppskattar det.
    Men det viktiga tror jag är sitt hjärtas innersta röst, att få tala om för den andra att man vill gifta sig med den samt att inte ha för höga förväntningar varken från sig själv eller trodda förväntningar från den tillfrågade.

Lycka till!

• massan1977

Puhhh, äntligen inne igen efter mycket strul.

Tack för alla tips!

Jag "puffar" (har förstått att det ska heta så för att få upp den lite igen.

//Magnus

Svar på tråden Hjälp med romantiska ställen/upplevelser!!!