• Västkustvigsel

Marstrands kyrka 1:a advent

Har just bestämt mig för att överraska min nyblivna man med en resa tillbaka till våran vigselkyrka på Marstrand och det till 1:a advents gudstjänsten där och samtidigt boka det rum på Grand Hotel som vi hade när vi gifte oss förra veckan.

Vi firar 1-årig förlovningsdag just den 1:a advent och känner att denna Ö kan vara mysig att befinna sig på just då.
    Vi har pratat om att åka till Kohlswa Herrgård .. det var där vi förlovad oss men skulle vilja uppleva Marstrand även på vintern.

Fundera på att ordna detta och sedan ge honom ett kuvert på våran 1-årsdag i oktober med ett brev som berättar om mina planer.

En mysig weekend .. bara vi 2.
    Låter inte det som en bra idé

• Svar på tråden Marstrands kyrka 1:a advent
  • systeryster #1

Låter som en toppenidé, gud vad mysigt!!

• Bauti

Som gammal Marstrandsbo så vet jag att den ön är helt underbar även på vintern.
    Tänk bara på att klä er varmt då det kan blåsa kalla vindar.
    Glöm ej att ta en promenad runt ön.

Lycka till!!!!!

• Västkustvigsel

Har just fått bokningsbekräftelsen på detta dygn på Grand Hotell

Vi hade tur .. vi får även denna gång Oscar den II:s fina svit .. den var preliminärtbokad men de ordnade så att vi fick den .. det kallar jag för service.
    Vi kommer till Marstrand på lördagen och åker hem igen på söndagen.

I Julpaketet ingår glögg i baren, julbord som är uppdukat i resturanangeköket på lördagen, övernattning, frukost och det till en kostnad av 1495: -/person.

Självklart skall vi packa ner varma kläder och stövlar .. så att vi även denna gång kan ta en långpromenad på denna Ö.
    Ja det vore underbart om Marstrand låg inbäddat i ett vackert snötäcke men även storm över öppet hav är lika magnifikt som när havet ligger spegelblankt eller täckt av snö och is.

Svar på tråden Marstrands kyrka 1:a advent