Vi ger bara presenter till vår guddotter på födelsedagen och till jul. Däremot tar vi med henne på roliga saker som hon får välja ganska ofta -bio, museer - hon älskar att titta på uppstoppade djur :) Utflykter, lär henne åka skidor, simmar mm mm. Är oxå noga med att hänga med på hennes uppträdande på dagis osv.
Personligen tycker jag att det är trevligare att ge av vår tid och ge henne 100% uppmärksamhet och låta henne bestämma vad hon vill göra med oss än ge henne presenter oftare.
Min gudmor, som jag träffade 1 ggr i månaden, tog alltid med mig på långpromenad i en stor park där vi matade ankor, käkade mjukglass och hade "vår" särskilda bänk där vi satt och pratade om sånt som jag funderade på. Det är fantastiska minnen och varje gång jag är i den parken nu blir jag varm i hjärtat när jag ser kiosken där vi handlade glass :) Vill därför gärna ge mitt gudbarn nåt liknande.....
Det är ju jättemysigt med presenter men tänk på att se till att du får en förtroendefull relation med ditt gudbarn så att h*n känner att du är en person h*n kan vända sig till om det blir problem eller om hjälp och stöd behövs.
Ursäkta att det blev så långt :)