• novali

Fruar - Vad gav ni i tacksamhetsgåvor?

Nu är jag gift!
    Det ända som nu återstår (förrutom framkallning av foto) är att ge gåvor till alla som var med och hjälpte till på vårt bröllop, tärna, bestman, fotograf (en vän som ställde upp gratis) och värdinnorna/toastmadamerna.
    Vad gav ni/kommer ni att ge?
    Behöver MASSA tips!

• Svar på tråden Fruar - Vad gav ni i tacksamhetsgåvor?
  • Zelmani

Jag har bestämt att till hon som fixar mitt hår kommer att få en helkropps massage som tack. och hon som lånar ut sminket kommer att få present kort inom skönhet också. sen tänker jag betala för filmrullarna till min kusin som kommer dit och ska ta kort plus prata med henne om vi ska komma överens om hon vill ha pengar för att hon tar kort eller om det blir något present kort som tack. Bjuder även med dom på bröllopet som tack. Har alltså ett mindre bröllop för mina närmsta.

• Zelmani

Man får väl hitta på något som är personligt och som dom uppskattar..man bör väl först höra vad dom vill ha för tjänsterna som de har hjälpt till med..oftast så säger dom troligen att dom inte vill ha någonting kanske bara för pengar dom har lagt ut för...och då tycker jag absolut att man kan få skämma bort dom lite tillbaka som tack för allt

• Ailicec

Vi ska antagligen ge halsband till tjejerna och alla grabbar åker på fotboll tillsammans. Jag gör halsbanden själv, så alla får ett som liknar det jag ska ha själv på bröllopet, men samtliga har någon speciell detalj som ingen annan har.

• Lilltrolle

Förutom håruppsättningen så fick min tärna ett armband från Snö
    Toastmastern fick manchettknappar och bestmannen minns jag faktikst inte så här på rak arm

• puhs kusin

Toastmaster och bestman fick fin whiskey, toastmadame och tärnan fick ett smycke ("Hope" från barncancerfonden).

• Ab fab

våra tostmasters bjuder vi på en helg i Hunnebostrand tillsammans med deras fruar o barn.

• Sensommarbruden

Vi gav choklad från Chokladfabriken till tärna, bestman, solister m fl, whisky till toastmastrarna. Några fick choklad + biocheckar. Sedan bjuder vi nog värdarna som ordnat så himla mycket på något mer.

• *Lilla M*

Till vårt toastpar gav vi ett presentkort på Göteborgsoperan, till vigselförrättaren/prästen som vi känner privat och som ställde upp utan betalning gav vi presentkort på ett spa.
    Till alla andra som hjälpt till med något mindre gav vi 150:- presentkort på Åhlens.

• Lady o Lufsen

Vad tycker din man att ni ska ge? Har ni pratat om det?

• novali

De är så olika som personer, så vi kan nog inte köpa samma sak rakt över, men till de som fotograferade (han och hans fru som hjälpte till att filma lite) funderar vi på att köpa biljetter till någon show eller musikal?

Men tärnan och bestman och värdinnor har jag ingen aning om!

• Champis_Sanna

Vi som trodde att vi skulle köpa tallrikar mm själva tänkte ge bort en servis till dem var som hjälpte oss. Det visar sig nu att vi "bara" behövde köpa alla glas mm....men en uppsättning med vinglas till dem var känna fjuttigt. Fotografen kommer iaf få en flaska whiskey då vi vet att det är hans passion.

• thalia82

tärnorna kommer att bli bjudna på sminkningen. Och så ska de få någon symbolisk minnessak. Inte pratat så mycet om det än. Vad bestman/toastmaster ska få vet vi inte heller än. Till våra föräldrar ska vi köpa presenter på bröllopsresan. Oxå bara symboliska presenter. Kanske sätter ihop en korg med en flaska vin från resan, lite godsaker och nån minnespryl.

• Miamaja

Jag har hjälp till på flera bröllop, och har bara en gång fått något som tack.(n konsertbiljtt) Har heller aldrig förväntat mig det. Man kan ju återgälda hjälpen nån gång. Annars ör det väl trevligt att göra ngt tillsammans.

• knufs

Vi köpte en stor zink kruka och fyllde den med saker som de tycker om och uppskattar.

I en kruka så lade vi ett paket kaffe från en kaffebutik, en flaska snaps som vi gjort själva med egengjord ettiket, en bok om trädgårdsblommor, goda speciella skorpor och så givetvis en cd-skiva med alla bröllopsbilder på.

de va mycket uppskattat.

• Whirlie

Vi har köpt olika former av kokböcker till alla. Vi har försökt delegera uppgifterna på många personer så det blir rätt många presenter. Vi har försökt hitta en personlig kokbok till var och en, t.ex. till en Japanfrällst kompis har vi gett en japaninspirerad kokbok, till singeltjejen som åker runt hela europa och halva världen och partajar har vi köpt en bok om världens 80 bästa barer och ett drinkrecept från varje, till den nyblivna mamman har vi köpt Voltaires "En bulle i ugnen", till barnfamiljen på landet en picknickkokbok osv.

• novali

Nu har jag beställt biljetter till Ladies Night till värdinnorna. Nu återstår tärna och bestman. Vi betalade ju tärnans hår och smink så jag tycker att en mindre grej kan räcka. Något annorlunda, nån som har något förslag??

Knufs: Zinkkrukan var en väldigt bra idé, funderar på det till bestman med olika öl etc i.

• lovewedding

Vi ska ge bort glas med våra initialer samt bröllopsdatum som tack-gåva. Eftersom det är vår närmsta familj som hjälper till så känns det roligt att ge något som oxå symboliserar vårt bröllop...

• kentfantast

Vi fixade "giftbags" med diverse saker i som vi visste att just den personen skulle tycka om.

Tärnan och marskalken fick 1000 kr till sina kläder, så de fick lite mindre i sina påsar men det var blandat beroende på insats. Prylar från Body shop och handdukar/ vin och italienska delikatesser/ En massa the, kaffe (från specialbutik), marmelader och kex/ Diverse sminkprodukter och liknande småplock... Värdarna fick presentkort på Ticnet, 6- eller 700 kr/pers...

Själv har jag fått presentkort på spa, filt från Ikea och en massa ljus etc när jag varit värd och inblandad på annat sätt.

Svar på tråden Fruar - Vad gav ni i tacksamhetsgåvor?