han gjorde slut...varför?
Mitt livs kärlek har gjort slut...trots att han säger att han är kär i mig. Vi som haft det så himla bra ihop...aldrig grälat. Vi har varit särbo i 1,5 år. Han försökte till och med flytta närmare mig. Hoppas ni orkar läsa allt det här.
Bakgrund: jag träffade honom 8 månader efter att mitt förhållande med mina barns pappa tog slut. Han är yngre än mig och har inga barn. När vi träffades kändes som om alla pusselbitar fallit på plats...han sa att han aldrig kännt såhär förut och vi pratade om giftermål. ca ett år efter vi hade träffats ringde han mig plötsligt på jobbet och sa: ska vi gifta oss och skaffa hus och labrador. Jag borde skrikit JAAA!! men blev så paff så jag sa...oj...det var stort jag måste nog tänka på det...då sa han att han skojjade. En annan gång sa han att jag skulle stå brud i pingst..men jag tror inte jag bekräftade honom i det han sa...det ångrar jag nu...han blev inte alls lika entusiastisk efter det och då blev jag osäker på honom...han flyttade tillbaka till sin hemstad och sa att det inte berodde på mig...utan på att han inte orkade pendla till sitt jobb...men jag trodde eller var livrädd att relationen skulle rinna ut i sanden. När vi sågs hade vi jättebra och vi längtade jättemycket efter varann. Så blev det att jag och ett par vänner såg en önskebrunn i en trädgård...jag önskade att jag skulle få gifta mig med honom eftersom jag älskar honom. en vecka senare ringer han och säger att han inte vill ha familj och känner sig obekväm som familjefar. Jag reagerar med chock och frågar om han vill sluta ses...han säger jag vet inte...at han själv är chockad över vad han sagt..jag tror jag pressar fram svar han inte är beredd att ge...säger lycka till och lägger på.
Sen skriver jag brev...skickar sms...han hör inte av sig på 5 dar tills han skickar ett brev tillbaka och säger samma saker...att han är kär i mig...men att nåt tar honom vidare...att han inte kan göra mig lycklig...att min lycka verkar vara i min systers hemstad osv
Jag känner det som att jag med min otydlighet frammanat detta hos honom...jag bara gav upp...vi har pratat på telefon en gång efter hans brev där han ber mig gå vidare i mitt liv...han kunde inte riktigt förklara då heller...jag har sagt att jag vill fortsätta...att jag trodde det skulle bli vi två...då sa han -jag med
Jag är så otroligt ledsen och vet inte om jag orkar träffa honom ens för att lämna nycklar..han sa att han kunde vänta...vad ska jag göra? Lämna honom ifred som mina vänner råder mig eller försöka få han att komma tillbaka?