• Bröllopstokiig

Varför brudbåge?

Har nu läst dessa inlägg om brudbågar med blommor eller ballonger och det verkar vara en självklarhet för många...
    Vi har inte haft en tanke på att man ska ha en båge...hmmm Är det någon speciell anledning till att man har en sådan?

• Svar på tråden Varför brudbåge?
  • Bröllopstokiig

Det ska ju vara blomsterbåge och inte brudbåge.....hihi, där ser ni hur mycket jag vet om ämnet..

• Bröllopstokiig

Nej, jag gillar inte blomsterbåge även om min mamma var smått chockad att vi inte ska ha det. Har också varit på ett flertal stora bröllop de senaste åren och inga av dem hade blomsterbåge.

• Bröllopstokiig

Jag tror att det är bara för att det är såååå himla fint. (enligt mig)
    Det blir ju som en x-tra dekoration i festlokalen.

• Bröllopstokiig

Vi hade det inte (tycker att det skymmer) och har heller aldrig varit på något bröllop med brudbåge/blomsterbåge. Fast lite gulligt är det ju! :o)

• Bröllopstokiig

Traditioner, traditioner, traditioner... Varför ska man ha slöja? Eller brudbukett?

Man väljer själv hur man har det, och blomsterbåge (eller brudbåge som det också kallas ibland) är en fin dekoration som man kan ha både i kyrkan och i festlokalen. Jag tror att det är för att rama in brudparet och visa att det är just de som är speciella. Det kanske också kan ha nåt med "äreportar" att göra om man har en som man går igenom i kyrkan.

Äsch, vad vet jag.

Själv är jag inte så förtjust, jag tycker att det döljer brudparet för gästerna, och bygger upp som en mur. Däremot funderar jag på om man inte kunde göra nåt kul med heliumballonger.... =) Det ska ju vara kul att gifta sig!

• Bröllopstokiig

Vi hade det inte och tänkte inte en gång på att vi skulle ha det. Räckte bra med att ha den vackra brudbuketten framför oss på bordet.

Men visst kan det var fint, fast varför man börjat med det vet jag inte....

• Bröllopstokiig

Brr.. vi ska inte ha sådan där båge.. Gillar det inte alls. Men det är väl mest tänkt som en inramning. Och det är ju en trevlig idé.

• Bröllopstokiig

Jag tycker att blomsterbåge är vackert, men att det som ni säger skymmer brudparet. Men kan man inte sätta bågen bakom brudparet? Då syns/ser man och bågen bildar tjusig bakgrund. Funderar på att göra så, funkar det tror ni?

• Bröllopstokiig

Vi hade det och det blev jättefint. Den skymde inte (enligt gästerna) och det blev väldigt vackert på korten från middagen. Alla kort på oss har en blomsterinramning!
    Men det är ju en smaksak, gillar man det inte är det ju inget måste. Det kostar ju en del också!

• Bröllopstokiig

Tack allihop, ni är så söta...
    Men nu kommer fråga 2:

Har ni kontaktat en florist för att göra den och i såfall, vad kostar det?

• Bröllopstokiig

Någon här på torget tipsade tidigare om att dom hade haft ett hjärt av löv på väggen bakom sig. Det kan man ju göra med blommor ocksåoch om man sitter nära en vägg blir det säkert jättefint på kort!

Sofia

• Bröllopstokiig

På alla bröllop jag har varit på har det varit en blomsterbåge. jag håller verkligen med om att står den på bordet så skymmer den brudparet.
    Själva har vi tänkt beställa ett hjärta av rosor i samma färg som buketten. Detta ska ligga (lite uppställt) mellan oss på bordet. Ca. 600 kr skulle ett sådant kosta.

• Bröllopstokiig

Vi hade ingen båge eftersom det är lite för "puttinuttigt" för vår smak. Har aldrig varit med om att någon haft det på de bröllop jag varit på. (Har varit på ca 15).

Svar på tråden Varför brudbåge?