• MaliNiklas

Aböjer sig presenter...

Vi har nyss fått inbjudan till våra kompisars bröllop. Jätterkul, men... De ber vänligt med bestämt att bröllopsgästerna INTE ska ha med sig nångon present. De ber oss vänligen att respektera detta och enbart hedra deras dag genom vår närvaro. HJÄLP. Hur ska vi göra? Det känns ju konstigt att inte ha med sig någon bröllopspresent alls, men elakt att inte respektera deras önskan. Snälla hjälp oss!

• Svar på tråden Aböjer sig presenter...
  • ElenaMaria

Ta med en blombukett och kanske biljetter till någon teaterföreställning?

• grabbarna

du ska helt klart respektera deras önskan och känner du att du ändå vill ge nåt så bjud ut dom på middag eller dyl ngr veckor efteråt och ha en trevlig kväll istället.

• Lelle84

inga presenter då kan du ge tack kort eller blommor eller bio biljetter till dom 2 eller lite pengar till deras bröllops resa

• Karis Annelie

Men hallå? de undanber sej presenter och du undrar vad du ska göra? De vill inget ha, kan du inte respektera detta?

och ni som tipsar om blommor o biocheckar, det är faktiskt också presenter.

• Fluffbullarna

Jag tycker inte heller att ni ska ha mer er något. De kanske tycker att det är jobbigt att få med sig presenterna från festlokalen tex. Däremot tror jag säkert att de skulle upppskatta om ni bjuder dom på middag eller bio eller något sånt. Kanske någon vecka eller så före bröllopet, när de antagligen planerar för fullt och uppskattar en paus.

• Duchess

Vi undanbad oss presenter, och gissa: vi fick flera stycken ändå.... Det känns lite surt.

Vi hade dock bett gästerna att ta med sig gratulationskort till oss, och hade gjort en liten postlåda där de kunde lämna korten. Mitt tips är att ni fixar ett personligt grattiskort och tar med er det.

• MaliNiklas

Tack för alla underbara förslag. Jag tror vi kör på avanserat kort. Att göra ett fotoalbum med dem i. (Vi är flera kompisar som brukar smordna present, då alla i våran umgängeskrets går och gifter sig...vi blir näst sist ut... ) Och bjuda dem på resturang vid ett senare tillfälle.

• Kaptenskan

Ta för guds skull inte med er presenter. Det blir jättepinsamt för dem som faktiskt respekterat brudparets önskan. Blommor ska man aldrig ta med till ett bröllop. De hinner vissna under bröllopsresan.

Svar på tråden Aböjer sig presenter...