• Mimmi27

Behöver tips på mellanmål

Under semestern blev det söta och goda mellanmål varje dag och nu märker jag att jag har vant mig vid det... På eftermiddagen sjunker blodsockret och jag blir supertrött.
    Har ni några bra tips på mellanmål som är nyttiga men gärna lite söta i smaken...? Förutom frukt, förstås.

• Svar på tråden Behöver tips på mellanmål
  • silverdrake

jag gillar dadlar väldigt mkt, de är ju mycket söta, så särskilt nyttigt i den aspekten kanske det inte är men det är ju iallafall inte godis. mkt mineraler i tror jag...jag brukar ta några dadlar och några oliver för att få lite sälta, när jag är trött eller sugen. plus en slät kopp te eller nått...

• bmm

En handfull med chasewnötter, naturella samt en kopp grönt te. Funkar för mig.

• Mimmi27

Tack snälla ni för tipsen!

• pickolina

Mandlar är oxå jätte nyttigt.. Jag dricker gärna te oxå, fast svart te då.. Men jag kan även tipsa om rött kanelte, mums.. :)

• Mimmi27

Rött kanelte, det låter mums! Om jag dricker blir det alltid svart te, men det är väl grön eller rött som är mer hälsosamt?
    Jag ska absolut börja dricka te till mitt mellanmål, det drygar ju ut tiden lite och väljer jag ett med söt smak stillar det säkert sötbegäret lite!

• pickolina

Grönt är det som är nyttigast..

Jag dricker i princip ox¨bara svart te, förutom det här döda kanelteet.

1-2 skivor knäcke med pålägg är ett förslag om du vill ha ett lite mera matigt mellanmål.

• burken

Keso med russin och nötter
    Keso med frukt i
    En liten bit oskaka, lätt, med rårörda bär till.

En Smoothie. Frukt och lättkessa mixas med lite mjölk för att få till konistensen, Eller yoghurt, men då blir det inte lika mycket protein.

Macka funkar faktiskt oxå, bästa brödet är polarbröd i svarta påsen. Med skinka och kesoröra kanske lite rödlök oxå- mums.

• pickolina

polarkraft extrem heter brödet.. Helt OK faktiskt.. :) Tragiskt att dom slutade med det vita dock.. :(

Ja det finns mkt gott man kan hitta på.. :)

• jocelyn

Jag röstar också på keso, för det kan man variera så mycket. Jag brukar dela en bytta i tre småburkar och sedan ha som färdigportioner. till det kan jag sedan ta tomater, gräslök etc och blanda i.

• burken

Keso är ju bra oxå då det är proteinrikt, för det skall ju helst vara 1/3 protein, även i mellis. Därav Kesella oxå. För att få Kesellan lite söt brukar jag ha lite lite fruktsocker, kan köpas i ströform. Var dock sparsam med det.

Svar på tråden Behöver tips på mellanmål