• Mimmi_K

Bröllopsmiddag på restaurang i Stockholm?

Hej

Vi ska gifta oss borgligt i Stockholms Stadshus i slutet av september. Med på vigseln ska enbart min syster och hennes man vara (våra vittnen) samt mina 2 barn (sen tidigare förhållande).

Efter vigseln, som är klar vid 15-tiden ska vi hitta någon mysig restaurang där vi kan äta vår bröllopsmiddag tillsammans med våra gäster, som vi naturligtvis bjuder.

Men, jag kommer inte på något romantiskt, trevligt ställe med humana priser. (Då menar jag att Villa Gothem och Ulla Winblad är för dyra för vår budget)

Är det någon som har ett tips??

Att åka båt med Strömma Kanalbolag funkar inte då tiderna inte stämmer (avgång redan kl. 12 på lördagar)

Vissa restauranger öppnar inte förrän kl. 17, så det funkar inte heller.

Hjälp? Min fantasi tryter...

• Svar på tråden Bröllopsmiddag på restaurang i Stockholm?
  • SvensBrud

Bröllopsnatten tillbringade vi på Stallmästargården, men jag vet inte priserna för mat. Där är det ju så otroligt mysigt. Vattnet intill och jättecharmigt och gulligt. Frukosten var underbar.

• Mimmi_K

Stort tack för tipset "SvensBrud"

Jag har skickat iväg en bokningsförfrågan till Stallmästaregården nu...vi får se om de kan ha något som passar..

• Mimmi_K

Om någon annan har tips så skriv gärna...:)

• Paola

Vi åt vår bröllopsmiddag med bara vittnena på Stallmästargården (i det lilla lusthuset som man kan hyra) och det var jättefint! Men inte så billigt.

Lo Scudetto eller Toscano på Söder är två italienska restauranger med bra mat och trevlig stämning.

Rosendals trädgårdscafé är ju jättemysigt, om man vill ha mer avslappnad stämning (och slipper stå i kö!). Kanske kan man specialboka hos dem?

Svar på tråden Bröllopsmiddag på restaurang i Stockholm?