• Fru 2009

skicka svarta kuvert?

Har en undran.

Som tema har vi bl.a. svart, och våra save-the-date kort, inbjudningskort och tackkort kommer gå i svart.

Har nu även lyckats hitta svarta kuvert som matchar till, undrar nu om man kan skicka svarta kuvert med posten och vara säker på att de kommer fram?

Har då tänkt skriva adresserna med silverpenna, tror ni det fungerar?

Eller ska vi istället ta vanliga vita kuvert och dekorera dem lite finare istället?

• Svar på tråden skicka svarta kuvert?
  • missZapon

Det är klart du kommer fram, eller hur menar du, att de inte skulle gå fram lika säkert för att de är svarta?

Det ända jag skulle kunna tänka mig isånafall är väl att det tar nån dag längre om det är svårt att läsa dem på posten maskinellt. Men kommer fram? Det gör dem även om det är svarta kuvert!

• Fru 2009

Jodie - det hade jag faktiskt inte ens tänkt på att man kunde.

Men det är ju en superbra idé ju.

• Fru 2009

missZapon - jo, det är ju det jag tänkte på, att de kan vara svårt att läsa maskinellt.

Men det borde ju gå ändå.

Då blir det svarta kuvert ändå. *lycklig*

• Karis Annelie

Det låter väldigt onödigt att stoppa svart kuvert i vita? Det är klart som korvspad att de kommer fram!!!
    Är du det minsta orolig så är en annan lösning att skriva adresserna på vita klisterlappar som du klistrar på kuverten. Då kan du ju ha datorskrivna o så om du vill.
    MEN det kommer funka iaf. Bara texten syns, och med silverpenna så kommer det synas.

• missZapon

Det tycker jag absolut du ska köra på, svarta kuvert ska gå bra. Annars skulle posten gå ut med att säga att, mörka kuvert får inte skickas då vi inte kan garantera leverans? Neej det låter inte troligt.

Kör på ditt tema du och lycka till!!!

• fjutjur brajd

Om det blir svårt att läsa adresserna skrivna med silverpenna kanske ni kan skriva med en vit penna istället, det syns bättre på det svarta pappret.

• Fru 2009

tack så mycket för era svar, känner mig nästan lite dum som inte tänkte lite logiskt själv, men, men...

Klisterlappar med adresserna skrivna på dator lät faktiskt riktigt bra, med tanke på att det är en del som ska skrivas.

Då är det så det får bli.

• Skogshuggarbrud

Självklart kan du skicka svarta kuvert. Har jobbat på posten och den enda skillnaden är att vi plockar ut de färgade kuverten och sorterar dem manuellt då maskinen inte kan läsa dem till 100%. Så jag tycker helt klart att du ska skicka de svarta kuverten, då får dem lite att göra på natten med när dem jobbar!... Bara onödigt att använda dubbla kuvert då dem kanske kommer att behövas sortares manuellt för att de blir för tjocka för maskinen. Kör på svart med silverpenna, kanonsnyggt!

• Fru Cinderella

Vi skickade svarta och det gick super

• Fru Cinderella

PS. Vi hade med guldpenna DS

• Kirsto

Sällar mig till alla som påstår att svarta kuvert med silverskrift kommer fram - har själv fått ett sådant i brevlådan utan problem. Fint!

• Zozo

Vi skickade svarta med silverpenna - nema problema!

• Fru 2009

tusen tack för era svar.

Blir så att vi kommer skicka svarta kuvert, men med dataskrivna adresslappar (men det är enbart för att både min och fästmannens handstilar är gräsliga )

Så får nattpersonalen på posten lite att göra också.

Svar på tråden skicka svarta kuvert?