• Stollen

några små frågor om frieri..

Hej alla glada!
    är ny här och det här är mitt första inlägg och det börjar ju bra med några små frågor omm frieri.

om jag friar till min tjej är det så att det betyder att vi måste gifta oss snart eller kan man vänta några år(3-5)?
    jag vill göra det som ett tecken på att det är henne jag vill leva med men bröllop är för tidigt..

Hon är väldigt konservativ och jag vet att genom hennes kompisar att hon vill att "mannen" friar oväntat, att det ska bli en överraskning men frågan jag har är hur gör man med ringarna? ska jag köpa ringarna eller ska vi titta på dem tillsammans? kan jag använda en annan ring symboliskt tills vi tittat på ringar tillsammans?

var inte oroliga bt:are, det kommer nog fler frågor ;)

• Svar på tråden några små frågor om frieri..
  • misstrixie

Vad kul att du vill fria till din flickvän! En tanke bara, om hon är konservativ som du skriver så finns det en risk att hon tar frieriet som att nu ska det planeras bröllop... om du förstås. Självklart måste man inte gifta sig direkt/inom ett år efter förlovningen, men se upp så att din inställning inte blir en kalldusch för henne efteråt...

• Stollen

vi har pratat lite ytligt om frieri och bröllop men bröllop kommer inte på tal om ännu då jag har lumpen i januari och hon ett år kvar i gymnasiet. Hon är inte rädd för det på något vis att jag ska fria och jag vet att frågar jag kommer hon säga ja men samtidigt känns det som om någonting tar emot, det är inget med henne men känns som att jag går för fort framåt.
    nja, min inställning skulle nog inte bli en kalldusch på det sättet, jag är säker på att vi känner likadant i den här frågan.
    Att jag vill vänta några år på det sättet är just därför vi har lite att "klara av" först, inget med förhållandet men saker som, vet inte hur jag ska säga det.. håller oss ifrån varandra.

har ni frågor så ställ alla, jag svarar på dem :)

• lilltass

Köp inte själva förlovningsringen. Den vill hon nog vara med och välja själv. Men gärna en söt symbolisk ring.

• Stollen

jo så tänkte jag också men var inte säker på om det var rätt eller fel men jo, det är så jag ska göra. tack för svaret :)

• **Stella**

Min blivande köpte en jättesöt ring i titan som jag fick när han friande till mig. Det finns ju också många fina silverringar till bra pris. Sedan kan ni ju titta på ringar tillsammans, jag är övertygad om att hon vill vara med och bestämma.

Precis som misstrixie ovan så tror jag att det är bra om du är så att säga lite beredd på att hon kanske förväntar sig bröllop. Å andra sidan är ni ju så unga att det kanske inte är så stor risk för det.

• Stollen

titanringar är väldigt fina, har en själv nu faktist :) jo silerringar finns det billiga också då det "bara" ska vara symboliskt.

med tanke på vår ålder att båda är 18 och situationen just nu så är jag säker på att hon inte förväntar sig ett inom en snar framtid men att en dag, det är vi överens om båda två.

• **Stella**

Lycka till förresten!

Och en parentes vad gäller ålder...så var jag på bröllop för en tid sedan för ett par som varit tillsammans i tio år, och de blev tillsammans som tonåringar.

• Stollen

tack så mycket *Stella* :)

det är vackert när det "slutar" på det sättet och det jag och min tjej har är inget undantag, att vi på alla sätt är så lika, jag har hittat min tvillingsjäl, själsfrände, livskamrat, en jag vill leva med.

Svar på tråden några små frågor om frieri..