• Thailands brud

Hur förvara rosenblad?

Har nu varit och inhandlat ca 60 stora rosor då min högsta dröm är att gästerna kastar rosenblad på oss utanför kyrkan

Hur ska jag förvara rosenbladen på bästa sätt? Just nu står de i en spann med vatten givetvis orörda men kan man börja plocka av bladen på fredag och hur ska man sen förvara dem?

• Svar på tråden Hur förvara rosenblad?
  • höstlöven

JAg har hållit på att plocka rosor hela sommaren från min trädgård,blivande svärmors och på almänplats. Jag har lagt de på en tidning och låtit de torka och vänt på de då och då.Sedan har jag lagt de i en höganäs kruka och står i ett hörn.Får absolut inte ha de i en plastpåse då kan de mögla. När gifter du dej jag dej 6 oktober

• Juni07

Förstår jag dig rätt om du vill ha färska blad, ej torkade?

Jag köpte 60 rosor dagen innan, plockade bladen på kvällen, sprayade dem med vatten och fördelade dem i två plastpåsar så de håller sig fuktiga, blås in lite luft i påsen innan du knyter igen, vänd runt påsen lite nån gång, VIKTIGT är att förvara dem i kylskåpet under natten, dagen efter tömde jag påsarna i korgar en timme innan vigseln och de var lika fina som de var nyplockade.....lycka till

Svar på tråden Hur förvara rosenblad?