• Fru Silver

Usch, jag ska gifta mig!

En rykande färsking på forumet, har läst många bra saker här ska ni veta..

Missförstå för allt i världen inte rubriken, jag är helt ÖVERLYCKLIG över att vara förlovad, jag fick ett total-romantiskt frieri och jag längtar så till att få bli fru! Det är resan dit som är påfrestande! Vi vet inte hur vi ska göra med vårt bröllop än och det är så frusterande. Vi är definitivt inget par som är förlovade en längre tid utan vi anser att om man förlovar sig så ska man gifta sig inom det närmsta. Så det tänkte vi göra... Men hur? Ska det vara stort eller litet? Kyrka eller någon annanstans? Bara familjen eller alla vänner också? I Sverige eller utomlands? (Om nu någon tänker i de ekonomiska banorna, så nej pengar är inte problemet här, det är inte för att vi är snåla som vi inte vill ha ett stort bröllop!!)

Som ni förstår är det ett enda virrvarr, har ni haft det likadant? Klarnar det efter en tid, eller hade alla brudar här på forumet klart för sig vad ni ville redan från början?

Jag tror att mycket av min ängslan beror på det ständiga behovet att vara alla till lags, jag vill inte såra någon genom att inte ha ett stort bröllop där alla får komma, många av mina äldre släktingar har ju sett framemot detta sedan jag var en liten flicka, det känns så dumt att göra dem ledsna om det bara blir ett litet bröllop med endast familjen. Hur ska man undvika besvikna släktingar och vänner? Samtidigt känner jag ju att de måste respektera vår vilja, usch svårt är det! Jag ser framemot mitt äktenskap mer än själva bröllopet, är det dumt?
    Som ni kan läsa, jag är en smula förvirrad, önskar lite åsikter om detta, är det någon mer än jag som inte vet vilket ben man ska stå på?

Underbart forum!
    Kram på er!

• Svar på tråden Usch, jag ska gifta mig!
  • Ailicec

Hej!
    Jag tycker att ni ska göra så som ni känner. Är det inte viktigt för er på vilket sätt bröllopet blir, kan ni ju göra släktingarna till lags. Men om ni känner att ni vill ha ett litet bröllop ska ni absolut det. Ni kan kanske ha en fest för familjen senare om de vill fira er.

Vi har också haft det liknande som er, fast på ett annat sätt. På grund av ekonomi funderade vi på ett litet bröllop, även fast vi helst ville slå på stort och ha alla med. Vi bestämde oss för ett stort tillslut och sparar pengar för fullt. Nu är vi igång med planeringen, kyrka osv är bokat. Det känns jätte bra! Och som du sa, så klarnade det efter ett tag, när man får gå igenom alla alternativ ordentligt!

Lycka till!

• Ailicec

Och nej till frågan om det är dumt att se fram emot äktenskapet mer. Det är ju så det ska vara! Bröllopet ska bara vara ett litet plus i kanten!

• misstrixie

Fru Silver,

Grattis till förlovningen! Jag kan känna igen mig i det där att vilja vara alla till lags. Men man får försöka påminna sig om för vems skull man gifter sig och för vems skull man INTE gifter sig. Är det ett litet bröllop ni vill ha så ska ni självklart ha det, tycker jag. För min del så hade jag nog redan från början en ganska tydlig idé om hur jag ville ha det; ett stort spektakel med alla jag tycker om samlade. Men jag tycker mindre, intima bröllop är jättefina också. Tror nog att det kommer att klarna för dig om du fortsätter fundera och känna efter!

• Petra74

Gör precis så som ni känner för!
    Efter 12 år tillsammans var jag och min man bestämda över att vi ville ha ett litet bröllop med bara familjen, vi ville ha borgligt utomhus men jag var bestämd med att jag ville ha vir brudklänning.
    Vi gifte oss 4 aug och fick precis som vi ville och var så nöjda. vi kände att det verkligen var vår dag!

Svar på tråden Usch, jag ska gifta mig!