• tompica

Möhippelekar

Hej hej!
    Jag ska nästa vecka hålla i en kompis möhippa och undrar om det är någon därute som har några tips på lekar man ägna sig åt, t ex när man sitter och äter lunch?

• Svar på tråden Möhippelekar
  • kjaerlighet

M2B-kunskap är alltid kul...(det hade vi på min kompis möhippa) Kräver att blivande maken ger er skoj frågor förstås...
    Utfrågning av roliga (OBS OBS OBS EJ PINSAMMA) saker om bruden....typ redogörelse för första dejten eller frösta gången de sågs (om inte alla vet det redan förstås) etc

• tompica

M2B-kunskap låter bra! Vad är det......?

• tompica

...Made to Be...? Efter att ha tänkt efter en sekund. Skulle dock vara tacksam för en mer utförlig förklaring av hur det går till. Ska han skicka med frågor och svar om hur det funkar hemma hos dem - typ det, eller? Gillar tanken, han är ganska fyndig!

• missZapon

M2B står för Man-To-Be. Alltså kunskap om henne blivnade man. Han får skriva frågor baserat på fakta om honom...

• tompica

Ok, låter defintivt som ett alternativ.

Kan man göra något i stil med att jag skriver frågor som han får svara på, för att sen fråga henne desamma på möhippan för att kolla om de är överens...? Har för mig att jag har varit på ett bröllop med ngt liknande.

Några tips på vilken typ av frågor???

• missZapon

Ja det har jag oxå varit med om på en möhippa. Sen så själva bröllopet hade vi satt upp lappar med frågor ochsvar på dörrarna till toaletterna tillsamans med bilder frön möhippa/svensexa. Uppskattat av övriga gäster.

Frågor som jag kommer ihåg att vi använde var t.ex.

Gardiner i vardagsrummet?
    Vad gör ni om 10år?
    Namn på blivande barn?
    m.m.

Sen hade vi en del, vad föredrar din respektive:

Tuborg / Carlsberg
    Courtny Cox / Jennifer Aniston
    Plankstek / Pizza

Så var och en fick då svara på sina egna frågor, och sen fick de svara på vad de trodde den blivande föredrag...

• missZapon

Oj då, stavar och skriver som en kratta, sorry :_)

Svar på tråden Möhippelekar