• fröken pixie

Planerad Morgongåva?

Har ni pratat med era blivande om morgongåva eller vet ni att dom kommer att köpa något till er?

Jag är nämligen 99% säker på att min blivande inte har en susning om vad det är ens. Därför vill jag inte köpa något till honom för han skulle känna sig jättedum om han inte ordnat något till mig.

Berätta för mig hur ni gör.

• Svar på tråden Planerad Morgongåva?
  • nillalindroos.blogg.se

vi pratade om det och bestämde lite. Jag hade dock ingen aning om vad jag skulle få visade det sej.. Trodde jag skulle få halsbandet som jag hade på vigseln för det hade vi sagt men istället fick jag en bröllopsresa att åka på när jag vill och det passar...
    Prata om det!

• Whirlie

Funkar det inte att se söt och nyfiken ut? Och fråga lite halvt på skoj (obs, ej ironiskt) "Ääälskling, vad har du köpt i morogongåva till mig?" (här kan man viffta lite på ögonfransarna också om man har de tallangerna). Antingen så skrattar han och säger att det får du minsan vänta med att få se, och då vet du att han a)redan har köpt en, b)funderar för fullt eller c)tänker gå och goolga på morgongåva det första han gör efter att du gått och lagt dig. ELLER så ser han smått förvirrad ut och blir mållös/kommer med något dumt skämt om morgonstund osv. Och då vet du att han inte har koll *ler*. Då tycker jag att du faktist kan fråga om han vet vad det är och om ni ska köpa morgongåvor till varandra.

Alternativ nummer två, om man vill hoppa teatern är att helt enkelt fråga om ni ska köpa morgongåvor till varandra och i så fall när ni ska ge dem (dagen efter bröllopet eller på smekmånaden).

Lycka till!

• Madde.B

Vi har bestämt ung för hur mycket - tråkigt, men det känns ändå OK, vi har ju gemensam ekonomi, så det var lättast så. Jag gör en secret box till honom o jag tror jag luskat ut vad jag får... för jag jobbar i en smyckesaffär och hade gett en hint om vissa fina grejer o idag när jag kom till jobbet var ett underbart diamant armband sålt??? Kan kanske vara min m2b??

Helst skulle jag vilja att han köpt det i en annan affär bara för att jag inte ska ha en aning - ser ju när varor säljs, men samtidigt är ju resultatet på butiken bonusgrundande för mig som chef... så jag tar nog hellre att butiken går bra o jag har en aning om vad som jag ska få... vi får väl se...

• janson77

Pixie: Jag har samma bekymmer som du, att min blivande säkert inte ens har en aning om vad morgongåva än.....

MEN, jag tror vi hoppar över det hela i vilket fall, känns bara onödiga pengar, att ge varandra gåvor, eller är vi hysteriskt tråkiga nu???

• fröken pixie

Jansson77: tycker det låter utmärkt. För mig känns det lite krystat om han inte ens vet vad det är. Vi har ju gemensam ekonomi också......

• janson77

Ja, det har vi oxå, delad....Känns som om man kan lägga pengarna på nåt annat den dagen + att hela dagen är ju för oss båda, hela dagen kommer vara helt underbar, där gåvor mellan varandra känns överflödigt

• Västkustvigsel

Vi har också valt bort detta med Morgongåva.
    Vi lägger dessa pengar i budgeten till våran Smekmånad som vi kommer att åka på under den kommande vintern.
    Men det kommer att ligga ett litet brev på frukostbrickan som vi får upp på rummet på våran bröllopsdag.
    Ett litet brev som innehåller en Kärleksdikt som jag har skrivit till honom.
    Några rader om hur mycket jag älskar honom och vad han betyder för mig för att jag skall må bra.

• www.evasleva.blogg.se

Jag slängde ur mig ett halvår före bröllopet
    - En klocka skulle jag vilja ha i morgongåva.
    - Jaha, vad då för nån? sa han och gick och hämtade en katalog med klockor som vi kollade i.

och en skitsnygg titan-klocka pryder nu min arm :)

min man tycker att det är svårt med presenter så vi löser det oftast med att jag säger vad jag vill ha och så får jag det. det fungerar för oss båda ;)

Svar på tråden Planerad Morgongåva?