• zenszara

Luleå lokaler

Hej! Håller på att planera vårt bröllop som ska stå nästa år, så jag är ute i god tid. Vi kommer att gifta oss i G-stads kyrka. Skulle gärna vilja ha festen på Kaptensgården. Någon som haft sin fest där och kan ge lite kommentarer?
    Eller förslag på andra lokaler i närheten..?? Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Luleå lokaler
  • kassandra

hejsan vilket datum ska ni gifta er ?

• janos

Vi hade bara middagen där och rymde 60 gäster. Det var god mat, bra service.

• zenszara

Vi ska gifta oss först 6:e september, så det är ett tag kvar, men jag är en grym organisatör och vill vara ute i gooood tid.

Janos: skulle det rymmas mer än 60 gäster tror du? Har oxå hört att det ska vara bra mat. dyrt?

• janos

zenszara, är det 2007 eller 2008 som ni gifter er?

Vi var 60 st i stora salen. Sen går det även att öppna till lilla salen och få in fler gäster. Mycket god mat. Vi gifte oss 2005, så jag kommer inte ihåg priserna, men visst kostar det att leja bort lokal och mat.

• kassandra

hejsan zenszara vad roligt att höra att det inte bara är jag som är ute i väldigt god tid vi ska gifta oss 2008 augusti 30.

• zenszara

kassandra: Det är alltid skönt att höra att man är fler... Att börja planera bröllop är ju det roligaste som finns, speciellt när det är ens eget!

Vart ska ni gifta er?

• zenszara

just det, glömde säga till Janos att det är 2008 vi gifter oss. Hade det varit 2007 hade jag haft panik vid detta laget!

Vi var o kollade på Hägnan igår och de har en lada man kan vara i, men de trodde den kanske skulle bli för kall på hösten. Det är ju ett tag kvar som sagt så ingen panik, men ändå kul att veta vad man har för alternativ.

• kassandra

Vi ska gifta oss i råneå

• Cath

Du har ju bygdegården i rutvik stor bra lokal med porslin och glas 120 personer.
    lätt att hitta. Sen finns ju en liknande i gammelstad men den är mindre den vet jag ej hur många personer den tar.

vi hade våran fest i rutvik och nu ska min blivande svägerska och min svåger ha den där 15 september.

• zenszara

Jo, Rutvik är mitt "back up" alternativ. Har alltid haft den i åtanke, men då hade min syster sin bröllopsfest där för en månad sen och jag vill inte att våra bröllop ska bli allt för snarlika. Men det är annars en kanonlokal!

Svar på tråden Luleå lokaler