• Elin 7/6 2003
    Äldre 13 Mar 10:34
    16710 visningar
    6 svar
    6
    16710

    Årsta partihallar

    Hej!

    Jag har hört att det ska gå att köpa billiga blommor vid årsta partihallar i Stockholm. Nån som gjort detta och vet vart man ska vända sig? Vilken av blommgrossisterna säljer till privatpersoner och mellan vilka tider har de öppet?

    /Elin

  • Svar på tråden Årsta partihallar
  • skrutt
    Äldre 13 Mar 10:36
    #0

    Hej

    Jag har ringt runt till alla blom grossister i Årsta, och ingen säljer till privatperson. Jag fick inte ens komma dit o titta (jag letar efter en speciell ros) Mycket dåligt. Men gå ner till söderhallarna på Medborgarplatsen, där är blommor jättebilligt. Hittat rosor för 7 kronor. Annars kanske du känner nån företagare som kan följa med dig till Årsta.

    //Skrutt

  • Elin 7/6 2003
    Äldre 13 Mar 10:41
    #0

    Hötorget finns ju alltid, men man kan aldrig riktigt räkna med utbudet.
    Men måste det vara en blomsterbutiksägare eller kan vilken företagsägare som helst gå och handla blommor? Eller måste man lixom köpa in flera 1000 blommor?
    /Elin

  • skrutt
    Äldre 13 Mar 11:24
    #0

    det funkar med vilken företagare som helst om jag förstod det rätt, med tanke på att man säljer stora buketter till företag o deras olika arrengemang. Ja visst har du hötorget, men testa Medis, jättefina blommor o pris. Jag ska dit vilken dag som helst o titta igen o bestämma mig...*suckar* Har så svårt att bestämma mig för buketten.

  • Elin 7/6 2003
    Äldre 13 Mar 11:53
    #0

    Jag ska köpa lösblommor eftersom en kompis till mig är florist. Tyvärr har hon inget jobb just nu så hon kan inte köpa in. Sen är jag ute efter riktigt billiga rosor. Ska kasta torkade rosblad utanför kyrkan. Hörde att det skulle kunna gå att få tag på rosor för 1 kr styck i partihallarna om man inte var så noga. Eftersom jag bara ska plocka av bladen, gör det ju inget om de är lite överblommade. På hötorget brukar man ju kunna hitta för ca 3 kr styck.
    Men min blivandes pappa har eget företag så man kanske kan be honom om hjälp...
    Fast det är ju smidigare att köpa själv...
    Får kolla medborgarplatsen.
    /Elin

  • Äldre 27 May 00:18
    #5

    Ja men tyvärr läste jag precis i DN att där pågår slavliknande förhållanden för de anställda som betalas ca 19:-/timmen.
    Så dessvärre kommer jag aldrig mer handla där, såvida de inte skärper sig o behandlar människor som människor....
    Hoppas du får tag på fina blommor på ett bättre ställe!

    fokus.dn.se/skuggsamhallet-mitt-ibland-oss/

  • Äldre 27 May 07:52
    #6

    Prata med blomsteraffärer. 

    Jag ska också ha torkade rosblad och blomsteraffären i stan lägger undan rosor som är för hängiga för att sälja till mig så köper jag dem för en billig peng istället för att hon ska kasta dem.

    Lycka till!

Svar på tråden Årsta partihallar