• Superstar79

Går i giftas tankar=)

Det e så här att min sambo fyller 30 om några veckor o då ska jag ta med han på en tur i luftballong..Så slog tanken mig att man kanske skulle slå till på riktigt o ta med sig en präst=).. Men då undrar jag..Kan man ta med sig en präst i luftballongen? Någon som har gjort det?
    Eller ska man göra det på marken efter åt?
    Några tips?

• Svar på tråden Går i giftas tankar=)
  • Pomodoro

Ni maste ju ha hindersprovning innan!

• Superstar79

hindersprovning?vad e det? varför ska man ha det?

• Mitziemoe

Hindersprövning är för att visa att man inte är släkt eller någåt sådant.. den gäller i 4 månader...

• A&R

Hindersprövning är ett papper från skatteverket där det står att man får gifta sig med varandra.

• Superstar79

okej tack så mycket för svaret=)

• Vesne

han som flyger ballongen kan "viga" er eller vad man säger, det gjorde en kompis till mig

• Fru Cinderella

Vesne
    Men det beror ju på om han har vigseltillstånd eller inte.. tvekar på att ALLA som flyger luftballong har det.

• Karis Annelie

Du måste ha hindersprövning, det tar ett par veckor att få, och det kräver din sambos underskrift. så NEJ det funkar inte.
    Däremot kan du väl fria i ballongen?

• Vesne

ja givetvis, alla har inte tillståndet, menade bara att det är MÖJLIGT hehehe

• Skottdagen 2008

Skulle min numera m2b ta med en präst och rubbet till en ballong för att vigas skulle jag tycka att jag missade en del av tjusningen av att längta till bröllopet. Jag tycker en stor del av känslan är nu. Dvs jag får längta efter vår dag som vi båda har bestämt och planerat kring. Få mysa om kvällarna och öva brudvals och helt enkelt känna WOW, detta ska VI göra.

Nä, men fria i en ballong KÖR PÅ!!

Svar på tråden Går i giftas tankar=)