• mysflikkan

Hur friade du/din partner?!

Hur friade du/din partner?!

• Svar på tråden Hur friade du/din partner?!
  • La Paloma

Vi var nog ganska oromantiska
    Ingen friade direkt, vi bestämde bara att vi skulle gifta oss när vi åkte till Thailand, det funkade det med

• blivande fru larsed

Vi var uppe i Empire State Building i NY och Gustav tog fram en liten ask och frågade om jag vill gifta mig med honom..? Och jag sa Ja, ja, ja, ja! Såklart!!!! Bröllop nästa sommar :)

• Fru Cinderella

Jag friade en helt vanlig kväll när vi var ute på stan, helt oplanerat och han svarade ja

• Anna2007

Min m2b friade i påskas på skidsemester i Norge uppe på en fjälltopp. Det var helt oväntat, vi var ute på tur ett helt gäng och hade klättrat/gått/åkt skidor/bräda ett bra tag och äntligen kommit längst upp på högsta toppen långt bort från liftsystemet. Då går han ner på knä i full skidmundering och friar, han hade tom släpat med sig en flaska champagne upp som alla delade på. Helt fantastiskt! Plus att en av killarna som var med hade systemkamera med sig, så allt är dokumenterat och bilden då min m2b friade hamnade sedan på våra inbjudningar! Nu gifter vi oss om en månad!

• Only Your´s

Vi började prata lite smått om det och en dag bestämde vi oss för att börja kolla på ringar.
    Så det har blivit ett gemensamt beslut, vilket känns helt Ok!

Vi kommer att förlova oss om ca 1 vecka, vi ska göra det utomhus på ett speciellt ställe, så det beror lite på vädret.
    Får hoppas på att det blir vackert väder nästa vecka! Hi hi

• nattugglan82

Vi har varit förlovade i precis en månad idag :) Min kille friade till mig när vi var på vår drömresa i USA, jag visste att det skulle hända någon gång under resan men inte när. Vi hade varit och tittat på ringar tillsammans för att vi skulle veta ungefär hur de skulle se ut, men sedan ordnade han med ringarna i smyg. Jag var litespänd under resan eftersom jag inte visste när han skulle fråga, men samtidigt gjorde vi så mycket roligare saker så jag glömde nästan bort det ibland :) Till slut kom vi till Grand Canyon och det var där vi förlovade oss! Min kille hade planerat att vi skulle se solnedgången, han hade köpt jordgubbar och cider, men på kvällen började det ösregna och var helt mulet... Så istället friade han till mig på en mysig restaurang, gick ner på knä och allt och folk runt omkring applåderade och sa grattis, och jag svarade ja så klart!

• -Jonna-

nattugglan - kan tänka mig att din kille blev sur på vädret... ;) Tur att det blev bra ändå! :)

• Tea_nova

Jag slutade jobbet sent. Ledig lördag söndag och måndag. En långhelg. Påväg hem för att koppla av... Åker från jobbet lite tidigare. Har pratat med Jonas. Han är hemma. Kör fram bilen till garageuppfarten. Han bil är inte där...

Blir lite arg faktiskt... tycker han faktiskt kan smsa om han måste åka någonstans... han visste ju att jag var påväg.

Kommer innanför dörren... Hungrig (märker inte det jag borde ha märkt direkt... vi kommer dit...) Tittar i kylen efter jordgubbarna jag hade köpt dagen innan... de är borta. Blir arg på Jonas i hans frånvaro... han har ätit upp mina jordgubbar...

Tänker duscha... går ut i hallen igen. Där står en stol. (i vanligt fall hade jag lagt märke till stolen som står i hallen, men nu var vi mitt uppe i en flytt, så grejer stod ju överallt) iaf. På stolen liggen en gul calla. brevid ligger en lapp

"Åk till mina föräldrar"

Jag satte mig i bilen och åkte iväg... Jonas föräldrar bor bara några km ifrån lägenheten, så jag var snart där. Gick in. Möts av hans mamma. Hon håller i en gul calla. Runt den finns en lapp. "Åk till vårt hus" (dit flyttlasset gick) det ligger några kilometer bort... Åker dit... På yttertrappan ligger en gul calla.

"gå till brevlådan"

Jag lunkar iväg... där står han vid en äng bakom brevlådan.

Jag går ner på ängen... Han med... fast på ett knä... och håller fram två ringar...

"JAAAA!!!!" skriker jag.

Han leder mig in i vardagsrummet där han dukat middag för två med levande ljus... det är helt tomt på möbler, så han har lagt ut en filt som vi picknickar på...

Jag var superchockad och inte alls beredd på att han skulle fråga...

• Emkalo

Jag friade till min m2b på sjukhuset efter att han varit med i en olycka. Han blev påkörd av en bil dagen innan ochhade kommit upp från operation ngn timme innan jag kom på besök. Jag hade inte alls planerat det (hade tänkt att fria senare, ca 2 mån senare) just den dagen. Men jag var så ledsen för allt, glad att han trots allt överlevt, chockad, stressad och degig i huvet :) Allt på en gång! Så när jag satt på hans säng bredvid honom och tittade på honom så lutade jag mig fram (råkade givetvis göra honom illa genom att luta mig på hans axlar där han hade jätteont :/)och pussade på honom. Sen sa jag
    - Det är ngt jag vill fråga dig.
    - Okej.
    - Vill du gifta dig med mig?
    - Klart jag vill! klämde han fram.

Så grät vi lite, pussades och myste. Sen kom hans mamma förbi och som "tur var" hade jag kamera med mig (ska alltid ta kort på allt) så vi har ngr kort från den dagen. dock inte så kul med min pojkv i gips, nackkrage och bandage och plåster. Men nu ska vi iaf gifta oss:) hur kul som helst. Bröllop står sommar 20008.

• Morbit_live

vi låg och gosade i vår säng och helt plötsligt så frågad han min och jag blev helt stäld. men självklart så svarade jag ja..

Giftermålet kommer att stå den 1 sept

• Anna2007

Tea_nova
    Gud, så romaNtiskt!

• Trollmamma07

Vart väl inget direkt romantiskt frieri. Vart när vi satt ute och rökte. Han vet att jag pratat lite smått om att försöka sluta röka och att jag räknat på hur mycket man tjänar in på att sluta. Hade tänkt och fria till honom under helgen, men så blev det inte, orden liksom stockade sig i halsen och ut kom inte ett ord. Ända tills jag föll för sluta-röka-spara-pengar-och-gifta-oss idéen.

I måndags fick jag äntligen tummen ur och slog till!
    Så jag sa kort och gott: Du älskling, om jag slutar röka och sparar undan de pengar som skulle gått till cigg, ska vi gifta oss då?
    Först röck han till lite och log, knäppte lös hunden och gick in. Gick efter han in (skulle endock in jag med så) och frågade honom om vad han trodde om idéen. Fick som svar: Ja... Kan väl försöka iaf. Så frågade jag honom om han ville det, och då fick jag som svar: Ja.. Varför inte?.

Så satte jag mig och berättade om mina uträkningar och tankar/idéer.

• miapias

vi förlovade oss 20050505...men talade väl om bröllop om några år eller så....

Vi talade väl om bröllop o så lite till o från....en dag så ringde jag o hörde med lite olika datum i kyrkan o så...o de datum jag ville ha hade redan bokningar än fast det var mer än ett år kvar då...o då fick jag panik o bokade jag oxå....jag ringde sambon o berättade o han blev helt paff men jätte lycklig....

I alla fall så gick det väl 1,5 månad o när vi var på liseberg så gick han ned på knä i parisehjulet o friade.....jag svara ja med lite förskräckelse för korgen började gunga mkt när han gick ned på knä..o lite höjdrädd är man ju.....ha ha..roligt minne iaf

• Krystal

Hur det gick till när jag och min fästman förlovade oss?

Det var den 24 juni för tre år sedan, på min 25 årsdag. Vi sov över hos mina föräldrar och kvällen innan hade han sagt att jag skulle ställ klockan någolunda tidigt för han vill vara först med att gratta mig på födelsedagen.
    Följande morgon ringde klockan, och han började prata med mig om hur mycket han tyckte om mig och så..sen gick han upp och kom tillbaka med ringarna i en ask och frågade om jag vill gifta mig med honom... självklart svarade ja JA. Ringarna var inte ingraverade så vi fick ta dom till samma guldsmed som hade gjort dom och få våra namn och datum, och i mitt fall ta ut den en storlek
    Vi har inte bestämt datum än...men går i tankarna på att slå till i slutet av nästa sommar...

• jåi
    Tea_nova skrev 2007-08-21 17:17:37 följande:
    Jag slutade jobbet sent. Ledig lördag söndag och måndag. En långhelg. Påväg hem för att koppla av... Åker från jobbet lite tidigare. Har pratat med Jonas. Han är hemma. Kör fram bilen till garageuppfarten. Han bil är inte där...Blir lite arg faktiskt... tycker han faktiskt kan smsa om han måste åka någonstans... han visste ju att jag var påväg.Kommer innanför dörren... Hungrig (märker inte det jag borde ha märkt direkt... vi kommer dit...) Tittar i kylen efter jordgubbarna jag hade köpt dagen innan... de är borta. Blir arg på Jonas i hans frånvaro... han har ätit upp mina jordgubbar...Tänker duscha... går ut i hallen igen. Där står en stol. (i vanligt fall hade jag lagt märke till stolen som står i hallen, men nu var vi mitt uppe i en flytt, så grejer stod ju överallt) iaf. På stolen liggen en gul calla. brevid ligger en lapp"Åk till mina föräldrar"Jag satte mig i bilen och åkte iväg... Jonas föräldrar bor bara några km ifrån lägenheten, så jag var snart där. Gick in. Möts av hans mamma. Hon håller i en gul calla. Runt den finns en lapp. "Åk till vårt hus" (dit flyttlasset gick) det ligger några kilometer bort... Åker dit... På yttertrappan ligger en gul calla."gå till brevlådan"Jag lunkar iväg... där står han vid en äng bakom brevlådan.Jag går ner på ängen... Han med... fast på ett knä... och håller fram två ringar..."JAAAA!!!!" skriker jag.Han leder mig in i vardagsrummet där han dukat middag för två med levande ljus... det är helt tomt på möbler, så han har lagt ut en filt som vi picknickar på...Jag var superchockad och inte alls beredd på att han skulle fråga...
    Åååå sitter här med tårar i ögonen vilket romantiskt frieri
  • jåi

Efter några dagars fundering så väckte han mig kl 04.30 och frågade om jag ville gifta mig med honom.
    Efter ha fattat vad han sa så kunde jag klämma fram ett "JA"..
    Trodde inte han skulle fria förrens om några år. Men nu kom det. Har gått omkring som på små moln sen dess.

Den 1 augusti 2009 gifter vi oss

• BlivandeFruJangbåge

Jag var med i en tävling på radion (thevoice) Och friade till min pojkvän där.
    De ringde upp honom på jobbet och pratade li9te allmänt, sen säger de nåt som lät ungefär så här:
    -Om jag hade varit tillsammans med en tjej i säg....7 år... och hon hade fött två av mina barn....tycker du inte att det är nåt som saknas då?
    -Eh...jo? Svarar min pojkvän....
    -Om den här tjejen då säger att det enda hon vill är att gifta sig med dig, vad skulle du svara då?
    -Ja.....?

Sen fick jag ställa frågan själv oxå.

Efter det var det en omröstning på nätet då vi var med tillsammans med fyra andra bidrag som oxå hade "frågat" saker... t ex dejta en jobbarkompis och liknande....
    Det bidrag som fick flest röster vann en resa till Miami.
    Och jag kan säga så här: Vi gifter oss den 10 November i år och fyra dagar senare åker vi till Miami!!!!!

• Achintya

I augusti 2006 flyttade jag och min pojkvän ihop i samband med att han skulle börja studera i Göteborg. Han flyttade upp några dagar tidigare än jag, för jag hade några dagar kvar att jobba.
    Den 19 augusti flyttade vi officiellt ihop och det blev också vår förlovningsdag.
    När jag kom från stationen och hade släpat alla mina väskor för att han inte kom och mötte mig, hade han fyllt hela lägenheten med levande ljus och vi korkade upp en flaska bubblor. Sedan gick han ner på knä och friade.. Jag sa ja :)
    Bröllop blir det troligen 2009

Svar på tråden Hur friade du/din partner?!