• keiram
    Äldre 11 Aug 10:49
    3498 visningar
    1 svar
    1
    3498

    Finns det andra brudar från Sala 2

    Hej!
    Jag gifte mig den 9 juni och när jag väl hade tid att gå in här efter bröllop och bröllopsresa så var Sala-tråden stängd (www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2190329.html). Har letat och letat men hittar ingen uppföljning så jag startar en egen. Vill nämligen dela med mig av min underbara dag.

    Vi hade valt att ha festen på Väsby Kungsgårds loge vilket var en liten chansning för den är inte en helt lämplig lokal om det är dåligt väder. Nu hade vi vädergudarna med oss och hade en av sommarens bästa dagar, snudd på för varmt.

    Jag började min dag hos Ninni på Frissan & Frisörn. Hon hade dukat upp med skumpa och choklad och allting kändes väldigt lyxigt. Och på toppen av det så är hon superdukig och jag kände mig mycket nöjd när jag gick vidare till Camilla på Hudvårdsverkstan. Camilla gjorde så att jag kände att jag passade ihop med den vackra frisyren, (innan kändes det lite konstigt att vara helt osminkad till en vacker håruppsättning). Hon är också jätteduktig.

    Dax för fotografering i solen, vi fotar oss på Väsby Kungsgård och fotografen är Jan Storm. Bilderna blev mycket bra.

    Vigseln sker sedan i Kristina Kyrka och jag känner mig lugn men väldigt förväntansfull och glad. Jättekonstigt att jag inte var nervös utan bara upprymd.

    När vi anländer till festlokalen minglar våra gäster omkring i trädgården och dricker champagne och äter jordgubbar. Alla är avslappnade och glada. Skönt att se ens gamla släktingar vara på så gott humör också.

    Festen blir jättebra, mat och personal från Måns Ols, de sköter alltihopa jättebra. Innan festen har vi tagit hjäp av Lavendula (www.lavendula.se) för dukning och alla blommor så det är mycket vackert. Vi har också anlitat diskjockey Bokolioo (www.bokolioo.se) som är med under middagen med sköna musikinhopp. (Jag var tveksam till detta innan men det blir väldigt bra.)

    Innan festen tar slut åker vi till Sätra Brunn där vi spenderar vår första natt som gifta.

    Jag kan, till alla blivande brudar i Sala, rekommendera alla ovan nämnda, de är alla superduktiga på sina områden.

  • Svar på tråden Finns det andra brudar från Sala 2
  • thalia­82
    Äldre 11 Aug 14:10
    #0

    låter ju som en helt underbar dag! :) Grattis!

Svar på tråden Finns det andra brudar från Sala 2