Vi har tagit en "paus"...
... eller vad man nu ska kalla det. Vilket i praktiken antagligen betyder att det är slut.
Om någon känner igen mig sen tidigare så har pipit in då och då och bett om råd/gnällt över hur jobbigt det är med distansförhållanden och så. Jag och min flickvän har, på hennes initiativ, i princip knappt träffats de senaste åtta månaderna, och även om hon nu sagt upp sig från det jobb hon hade tidigare, så innebär hennes framtidsplaner ännu mer distans, troligen flera år framåt. Något jag inte kan acceptera.
Som jag ställt upp för denna kvinna! Hur mycket dyrbar tid och energi har jag inte givit upp för hennes skull?
Jag vet inte, kanske har jag en fyrkantig syn på tillvaron, troligen är det bara värsta sortens avskräde som tänker så här, men som jag ser det "borde" ett förhållande någonstans utmynna i att två personer skaffar gemensamt boende, gärna växlar runda, guldfärgade föremål med varandra och förr eller senare påbörjar tillverkningen av de individer som ska bråka om arvet man lämnar efter sig några decennier senare. Om det är en pervers syn på kärlek, ja, då är jag väl pervers.
Är det bara jag som ser ironin i att jag är kille och 22 år gammal, och hon tjej (duh) och 26? Inte ens den beryktade biologiska klockan kunde hjälpa mig...
Varför ska man älska när det gör så förbannat ont?