• Katarina II

Erfarenhet av Tårtesset & Ultimate Cake?

Vi kan inte bestämma oss! Vi vill ha en enkel och stilig tårta (ingen princesstårta, utan gärna lite engelsk stil). Just nu väljer vi mellan Tårtesset i Staffanstorp och Ultimate Cake i Malmö. Vad har ni på BT för erfarenheter? Smak, utseende m.m.? Finns det något annat företag ni rekommenderar istället?

• Svar på tråden Erfarenhet av Tårtesset & Ultimate Cake?
  • Bina

Den restaurangen vi ska ha festen på använder tårtesset (kan ta annan tårtmakare om vi vill) och har goda kontakter med henne. Shelleys har jag bara hört gott om - men även att hon bokas upp väldigt fort (rekommendation så god som någon;D). Tror inte att det blir fel med någon av dessa. Har även hört att Lundagård har en smaskig cholkadmousse-tårta...
    /B

• cicelly

Jag vet att det skall öppna ett nytt ställe i Malmö i juni/juli som skall göra jättefina tårtor (har sett bilder). De ställde ut på Bröllopsmässan i februari. Känner dem lite och vet att de redan nu tar beställningar!

• Koko

Jag fick en tårta från tårtesset och det var jättefin men smakade inget vidare tyvärr. Jag skulle inte köpa brällopstårta där. Den smakade mest socker.

• Katarina II

Vart har Shelleys fan club tagit vägen? Det är många som har tipsat om Ultimate Cake men jag kan inte hitta någon tråd som beskriver hennes tårtor bara att de är bra. Någon som kan ge lite utförligare beskrivning av stil och smak?

• Stina 3/5

Jag tyckte Shellys tårtor var för kompakta och mäktiga. Inte så festliga för min smak.
    Personligen tycker jag inte det är så kul med tex. morotskaka som bröllopstårta.

• Hestia

Vi har bokat Shelley, men vi har inte varit och provsmakat än, eftersom vi inte gifter oss förrän i oktober.
    Jag dock sett bilder pa tartorna hon gjort, och de är jättefina till utseendet! Hon gör amerikanska bröllopstartor, vilket innebär att du till utseendet kan fa dem precis hur som helst! ;)
    Smaken kan jag av uppenbara orsaker inte saga nagot om.
    Hon har dock en massa roliga smaker pa tartorna - t.ex. champagne-smak och sa! Fast jag älskar kompakta chokladtartor, sa jag hoppas i alla fall ett av lagrena blir ett sadant (kanske till och med vit choklad)! Ett lager skall vi nog ha lite lättare, och det sista, av tre lager, har jag ingen aning om än! Nagon fruktsmak kanske?

Ledsen att jag inte kan vara sa mycket till hjälp! Men hör av dig till bade Shelley och Tartesset, sa kan du bade se hur tartorna ser ut och be om lite provsmakning!

• fästmön

Vi har prelbokat Shelly och ikväll kommer hon hem till oss för lite smakprover, spännande! Så jag kan återkomma imorgon med lite mer info. Men generellt så tror jag att båda dessa ställen är för folk som inte vill ha "svenska" brölllopstårtor, dvs inte princesstårtor, gräddtårtor etc.
    Det är mycket "speciella" smaker Shelly har, men det tilltalar mig.
    Ex på tårtsmaker: Citron & vallmofrö, Kokosmoln, Lavendel & Honung, Mörk choklad & Mandel etc
    Ex på fyllningar: Citron, Baileys, Hasselnöt, Kastanj, Persiko-champagne, lime, mango och mycket mera!

// fästmön!

• Stina 3/5

Jag tyckte inte de smakade så mycket som jag förväntade mig.

• Lundia

Jag kan berätta, för jag har provsmakat.
    Men först lite bakgrund så ni förstår min smak.
    Jag gillar absolut inte gräddtårtor.Är allergisk mot mandel och nötter, så jag tycker av naturliga skäl inte om detta.
    Vi tyckte att Shellys tårtor var vackra och lite annorlunda så vi provade lite smaker när hon var här. Och de var underbara! Lite kompaktare sockerkaka skulle man väl kunna säga.Fast med smak (sockerkaka smakar inte särskilt mycket).De är mäktiga men inte så man blir illamående(som med gräddtårtor)utan det är fräscha smaker så man får en fräschare känsla. Så vi tänkte att det blir jättebra med en fräschare tårta efter mastiga buffén.Socker hjälper ju att smälta maten som ni vet...
    Poängen med fyllningen är ju också att det inte bra ska vara söt utan kanske syrligt, som vi tänker välja passionfrukt.
    Så vår smak var alltså helt annorlunda än Stina3/5.Konstigt hur olika vi är ändå
    Dessutom har vi med hjälp av Shelly kkommit på en egen design.Så du kan ju få den så elegant eller enkel som du vill
    Det var detta om detta.Hoppas det hjälper någon

• fästmön

Hej igen!

Vi hade Shelly hemma hos oss igår och vi fick smaka av 6-7 olika tårtsmaker. Jag håller med Lundia, tycker också att smakerna var hur goda som helst. Vi ska ha en 3-vånings tårta med olika smaker på varje våning, för vi kunde inte bestämma oss. Till saken hör att vi inte tillhör det "traditionella" gräddtårte älskarna. Så vill man ha lite annorlunda, goda, fina tårtor så kan jag varmt rekommendera Shelly. Sen är det kul för att hon gillar verkligen vad hon håller på med och är väldigt duktig, fick vi en känsla av!

• Stina 3/5

Ja, tänk vad olika smak man kan ha för jag är inte heller förtjust i gräddtårtor.
    Saken är den att vi ska ha en 4:a rätters middag och jag tycker Shellys tårtor är för kompakta och mäktiga. Vi fick även känslan av att det är lite för mycket "hemmabakat" över tårtorna och inte det lilla extra som vi letar efter.
    Vi ska ha en stor spett(e)kaka och en kaka till som än så länge är hemlig men vi har kommit på världens häftigaste idé efter att ha provat runt en hel del.

• Meddelande borttaget
  • norkvinnen

Jeg holder på å planlegge mitt bryllup i Malmö fra Norge..har noen av disse stedene hjemmesider?---

• sesse

hej,skulle bara fråga dig "fästmön" kostade det något för att hon kom hem till er med smakprover?och vad kommer er tårta att kosta?mvh//sesse

Svar på tråden Erfarenhet av Tårtesset & Ultimate Cake?