• Plupp

Förslag på tårtfyllningar önskas....

Vi har en tjej som ska göra vår tårta
    "privat", mkt billigt.....
    Det kommer att blir en gräddtårta för ingen av oss vill ha marsipan, men vad ska vi ha i mellan bottnarna?
    Vill ha förslag på något lite annorlunda.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Förslag på tårtfyllningar önskas....
  • icca

Lite ovanligt kanske men barnmat (dvs efterrätter, pureer) är jättegott att fylla tårtor med. Finns i massa smaker och går att blanda ut med grädde. Mums!

• Chaos

mousser är jätte gott, ex hallonmouss eller chokladmousse.
    Vet inte riktigt hur mousse stavas

• bruttan

Citronfromage tycker jag är grymt gott! Det bryter av fint med sin syrlighet om man t ex. har söta bär som jordgubbar eller kanske vit choklad. Citronfromage, jordgubbar och vit choklad är en kombination som jag varmt rekomenderar!
    kram och lycka till!

• Johanna = en lat kock

jag har flera favoriter... (som dels brukar vara uppskattade dels "uppför" sig bra...)

citronkräm (med citronskal och creamcheese lite som morotskakstopping)och skivade jordubbar / hallon
    mockagrädde
    chokladkräm och jordgubbar/ passionsfrukt/ mango/ banan/ vaniljkräm (valfritt)
    vaniljkräm (hemgjord) och valfri frukt eller bär

• Lein

Vi kommer att ha hallonmousse och citronkräm i vår bröllopstårta. Sen dekoreras den med grädde och färsk frukt. Tycker det låter hur gott som helst, friskt och inte för tungt efter en tre rätters middag!

• Janna

Sån här Ädel Visp (eller vad den nu heter...) inte grädde men vaniljsås som man vispar på liten tetra.
    Den är jättegod och får lagom konsistens. Kan blandas med annat t.ex daim är gott.
    Lycka till!

• Lillstrumpa

Vi skall ha en morotstårta som smakar precis som morotskaka.Uppe på skall det vara tjockt med god krämig glasyr,mums!

• Linda76

Lemon curd fr Robertson´s! Finns bland marmeladerna i affären, passar ihop med det mesta! Lycka till!

• icca

Lillstrumpa, Har du recept på den?
    Det lät hur gott som hellst!!

Svar på tråden Förslag på tårtfyllningar önskas....