• Rosenl­arv
    Äldre 6 Aug 20:47
    47547 visningar
    30 svar
    30
    47547

    Våra bröllopslöften, ge respons!

    Här är våra gemensamma bröllopslöften som vi skrev idag baserade på en dikt vi tycker om båda två:

    Jag, NN, tar dig, NN
    nu till min make/hustru
    att dela glädje och sorg med
    och vara dig trogen
    jag kommer aldrig någonsin att svika dig

    Du är bäst, du är non plus ultra
    om du var statsminister skulle det här landet komma på fötter
    om du skrev böcker skulle alla prata om det kloka och finurliga som stod i dem

    Jag kommer att sova som en stock i natt tack vare dig, jag kommer inte drömma mardrömmar, jag kommer inte att vara rädd, jag beundrar dig till 100 procent, du är min livlina, du är den jag hoppas på. Jag kommer att följa dig hela mitt liv.

    Vad tycker ni? Vi har försökt följa riktlinjerna för hur ett bröllopslöfte får vara, men ändå göra det till vårt.. men det är ju svårt att veta om det går

  • Svar på tråden Våra bröllopslöften, ge respons!
  • brud nästa år
    Äldre 6 Aug 20:51
    #0

    Nu är jag tråkig men jag fastnade inte för det.

  • Tittij
    Äldre 6 Aug 20:54
    #0

    Sorry men jag tyckte inte heller det var så romantiskt :(

    Fast om det ligger symbolik i det som bara ni förstår så ska ju inte jag döma :) Tex meningen om statsminister, betyder det nåt för er? Annars är det bara en väldigt skum mening att ha i sitt bröllopslöfte...

  • mrs Nymo
    Äldre 6 Aug 20:56
    #0

    Håller med, blir lite mycket att höja din m2b till skyarna. Beskriv hällre din kärlek till honom och vad du först fastnade för hos honom

  • Tyche
    Äldre 6 Aug 20:56
    #0

    Väldigt personliga och dom står för er - kan det finnas några bättre?
    Sen att dom inte faller andra i smaken gör väl detsamma? Det viktiga är vad ni känner och vad ni säger till varandra.

  • Västku­stvigs­el
    Äldre 6 Aug 20:57
    #0

    Tyckte att våra löften vid ringväxlingen var lite långa (godkända av våran präst) .. så frågan är om era ord blir godkända pga längden.
    Det är bara att fråga eran präst

    Så här ser våra löften ut till varandra:
    För mig XX är denna dag den lyckligaste dagen i mitt liv.
    I denna stund vigs jag samman med min vän, den jag skrattar med, lever för, drömmer om och älskar.
    Jag ger dig denna ring som en symbol för våran kärlek.
    För den sanna kärleken liknar cirkeln och cirkeln har inget slut.
    Idag, som alla andra dagar, älskar jag dig mer än ord kan beskriva.
    Inte tills döden skiljer oss åt, utan i evighet.

  • Duches­s
    Äldre 6 Aug 22:00
    #0

    Hmmm.. inte riktigt min tekopp, men om er vigselförrättare godkänner dem så är det väl okej.

    Sen måste jag bara fråga Västkustvigsel: Om någon av er skulle dö nästa vecka så har ni alltså lovat varandra att den som lever kvar inte gifter om sig? Eller missförstår jag löftena?

  • jooki
    Äldre 6 Aug 22:14
    #0

    Duchess
    Även om din man skulle dö skulle du väl inte sluta älska honom, men det hindrar dig kanske inte heller från att gifta om dig? Så visst kan man älska varandra i evighet men ändå kunna gifta om sig om maken dör?

  • Västku­stvigs­el
    Äldre 6 Aug 22:16
    #0

    Duchess ..
    har svarat på just den frågan tidigare här inne och skall ge dig samma svar:
    Kärleken till någon kan ej försvinna pga, att denna person finns på ?andra sidan?.
    För evigt kommer jag att bära med mig våran kärlek i mitt hjärta och vårda minnen som en dyrbar skatt.
    Visst kan man åter möta någon att älska men min kärlek till P kan ej ersättas med någon annan.
    Där av valet ?Inte tills döden skiljer oss åt, utan i evighet?.

  • jooki
    Äldre 6 Aug 22:16
    #0

    O Rosenlarv

    Nej, jag föll inte heller för era löften, men är det så ni vill ha dem ska ni ha det så! :)

  • Paola
    Äldre 6 Aug 22:23
    #0

    Jättefina löften, personliga och uppriktiga!

Svar på tråden Våra bröllopslöften, ge respons!