• Tiiiiiina

Negativt

Hej

Jag hade en liten fråga som jag tänkte ställa till er om det kanske finns någon som kan svara på detta, jag har p-stav i sedan 2 1/2 år tillbaka.

Jag har ömmade börst, flytningar mer än vanligt, mera kissnödig, likande menssmärtor, är tröttare än vanligt.
    Så jag gjorde ett graviditetstest och det visade sig vara negativt vad kan dessa symtomen i så fall bero på?
    Tack på förhand

• Svar på tråden Negativt
  • Joleen

Kan det inte vara så att den börjar "ta slut"?

• Brudgum 2008

>>>Tiiiiiiiiina
    Är det "Implanon"?

• Brudgum 2008

P-staven toppar biverkningslistan bland preventivmedel.
    39 svenska kvinnor har blivit med barn trots p-stav.
    Men försäljningssuccén slår rekord även i biverkningar.
    Implanon toppar Läkemedelsverkets lista med 66 anmälda rapporter på bara fyra år. De flesta gäller hudbiverkningar, oöns­kade graviditeter och försvunna stavar.
    Tidigare i år tvingades tillverkaren Organon särrapportera alla fall av graviditet till Läkemedelsverket.
    Minst 39 kvinnor har drabbats.

Så det kan vara läge att ta ett snack med barnmorskan...

• pickolina

Hmm, kontakta din BM/gyn tycker jag.. Du kan vara gravid ändå.

Det kan även vara biverkningar av hormonerna.. Det du beskriver är ganska vanliga biverkningar av hormoner nämligen. Att sådant uppstår efter en tids anv är inget konstigt heller, det beror på att kroppen (hormonerna) ändras med åren och nu kanske inte staven är "rätt" för dig längre.

Men jag tycker absolut att du ska kontakta din mottagning för undersökning och diskussion.

• pickolina

Staven ska ju dessutom bara sitta i 3år så det är väl dags att kontakta din mottagning oavsett. Så "Joleen" kan ha en poäng där..

• Brudgum 2008

Du kan ju prova att byta till ett annat hormon och se om du slipper biverkningarna. Något som brukar rekommenderas är Minipillret Cerazette som innehåller desogestrel, som då omvandlas till etonogestrel i kroppen.

Men det vet ju din barnmorska om såklart.

Lycka till!!!

• Tiiiiiina

Hur kan jag kanske vara gravid om testet visade negativt? Någon som vet?

• pickolina

Tiiiiiina - Det är många som visar negativt fast dom är gravida. Det beror på hormonet i kroppen som indikterar graviditet. Det måste satts igång i kroppen och vara tillräckligt hör nivå på för att det ska visa positivt. Det brukar oftast räcka med att vänta en liten tid och göra om testet eller gå till BM och göra test.

• Tiiiiiina

Tack för all er hjälp

Svar på tråden Negativt