Hej Polstjärnan!
Tack snälla för ditt svar! Det känns skönt att höra från någon som har gjort en operation och inte bara från kirurgen. Jag har fått intrycket att Charles är väldigt duktig, i alla fall om man utgår från vad folk skriver om honom i olika debattforum på internet.
Du har alltså inte märkt av att din andning påverkats? Inte ens i början, direkt e operationen? Har du fått rinnande näsa, påverkan på lukt/känsel? Jag ska förstås prata om detta med honom, men alltid bra som sagt att höra av någon som opererat sig. Jag ska passa på och ställa lite fler frågor till dig, hoppas du inte tycker jag är jobbig
Du fick alltså inga ojämnheter på näsan e operation? Känns näsan hårdare på vissa ställen (har hört att det kan bli så)?
Du skriver att några blodkärl gick sönder, vad innebar det - var det något som blev synligt på näsan el innebar det bara att det blödde mycket? Fick du blödningar från näsan lång tid e operationen?
Vad menar du med att du gjorde lymfdränage, vad är det?
Fick du ett invärtes el utvärtes ärr? Tog det lång tid att läka?
Är du mer ömtålig för slag på näsan nu än tidigare? Om ej, hur lång tid tog det innan näsan kändes normal? Hur lång tid tar det innan man kan sova på sidan och magen?
Det som känns jobbigast tycker jag själv är hur omgivningen kommer reagera. Jag vet ju att jag har vänner som är helt emot plastikoperationer. Jag vet att man ska utgå från sig själv och inte bry sig om vad andra tycker, men det är ju lättare sagt än gjort. Jag har för några år sedan nämnt för några att jag funderat på att operera mig, men ångrar att jag sa något, jag skulle vilja hålla det för mig själv. Märkte din omgivning att du opererat dig? Jag ska inte ta bort någon knöl, bara sänka den på höjden och ändra formen lite grann - den är nu svagt konvext i formen och jag vill ha den svagt konkav istället.
Hoppas du orkar svara! Tusen tack igen!