• Linabullar

var det ett slags frieri??

Hejsan! Jag är helt ny här... hehe helt ny när det gäller förlovning och sånt =) Ikväll sa min kärlek att han hade tänkt att vi ska förlova oss på vår 2 års dag. blev självklart jätte glad, men samtidigt lite små besviken*hemsk jag är* menas det med att det är ett slags frieri?? Alltså kommer det inte "riktigt" frieri senare? Jag har alltid drömt om något romantiskt... ni vet, det klassiska=) Inte att han säger" Jag hade tänkt att vi skulle lalalal" ? Känner mig som en gnällig bitch nu :(

nu svammlar jag nog bara, men hoppas någon förstår vad jag menar. vore kul och få svar.

• Svar på tråden var det ett slags frieri??
  • Mitziemoe

Vet inte vad din kärlek har tänkt... men jag och min sambo hade bestämt att vi skulle förlova oss på våran 5-års dag... jag saknade väl också ett "riktigt" frieri.. men han överaskade mig... två månader innan 5-års dagen så gick han ner på knä och friade... Så kanske din kärlek också har tänkt... han kanske bara ville kolla vibbarna med dig om du ville osv.. men jag ska ju inte säga säkert... känns som att jag också svamlar..*hehe*

• Fridelina

Jag och min m2b bestämde tillsammans att vi skulle förlova oss. Vi specialdesignade våra ringar tillsammans. Men han gjorde ändå något lite extra av vår dag och "friade" ändå. Min tanke är att din pojkvän vill ha med dig i planerna. Kanske att du ska vara med och bestämma ringar t.ex. Eller så är han orolig att du kanske inte vill. Därför "introducerar" han dig så du kan backa ur om du vill. När är er 2-årsdag?

Lycka till!

• Lady o Lufsen

Det beror på vilken inställning han har på Förlovning kontra Giftermål...

För många är en förlovning inget annat än att man vill visa sin kärlek till den kvinna man älskar...oavsett när man tänkt gifta sig...

För andra betyder förlovning att man inom ett år bör/ ska gifta sig...

Vet inte vad just mannen i ditt liv tänkt sig...!

• lillyofthevalley

Jag förstår exakt vad du menar, du är ingen gnällig bitch. Själv är jag besviken på att jag aldrig fick något riktigt frieri. Särskilt när folk vill veta hur han friade. Om jag vore dig, skulle jag hinta till din kärlek, säga nåt i stil med "när du friar till mig så bla bla...." så han förstår att du vill bli friad till. Hintar som inte går att tyda på annat sätt, ibland kan dom vara ganska tröga :) Lycka till!

• Linabullar

Oj tack så mkt för er kloka ord =) så här sent dessutom ;)

Min kärlek vill gifta sig =) han e väldigt tradionell av sig.

Är väl bara vänta och se och som lillyofthewally sa... små hintar kan jag nog ge honom ;)

• 2Shy

Det verka finnas ungefär lika olika varianter av förlovning/frieri som det finns medlemmar här på bröllopstorget

När vi förlovade oss frågade jag honom, ungefär som ett frieri, (när vi låg och mös i sängen) om han ville förlova sig med mig, vilket han svarar: Dum fråga! och så lägger han till ett Klart jag vill! Sen förlovade vi oss på vår 5års dag några månader senare. Men just då var bröllop inom en snar framtid inte aktuellt, vi båda var väldigt nöjda med att "bara" vara förlovade.

Sen ett par år senare när vi började diskutera bröllop och bestämt datum så sa jag helt enkelt att jag gärna ville ha ett frieri också, med ring och på knä och hela baletten Bara just för att få ha upplevt det och att det är aldrig fel att samla på sig trevliga minnen. Så han fick välja ring (med lite hintar från mig) och när han skulle göra det, så i lördags när vi låg och mös i sängen föll han ner på knä och friade

Så det jag försöker säga är att fast ni "bara" förlovar er nu så är ju inte ett frieri uteslutet för det. Och sen kan det ju också vara bra att vara ganska tydlig på den punkten om du verkligen vill ha ett frieri också. Vissa har svårt att förstå hintar

Jag vet att det kanske käns roligare och vänta på ett helt oväntat frieri som du inte har någon aning om, men å andra sidan kanske risken är då att det inte blir av alls.

Shit va långt d blev, men jag hoppas jag har gjort någon sorts poäng i alla fall :-S

• Linabullar

2Shy
    haha absolut=) förstår !

Dock så kommer vi ju inte gifta oss än, är bara 23 och 24 år gamla.. men gifta oss , det kommer vi absolut göra!+ att det kommer komma ett oväntat frieri ;)

• lilltass

När jag var utomlands förra sommaren så prtatade jag jättemycket med min kille i telefon. Jag var borta i två veckor så vi sknade varann jättemycket. Så en kväll när vi låg och pratade så sa han att han ville att vi skulle förlova oss när jag kom hem. Jag blev självklart jätteglad men precis som du började fundera om det där var menat som ett frieri. Kände att jag ville att det skulle ha varit mer "frieri" och att vi hade stått öga mot öga iallafall.

Iaf, när jag kom hem så pratade vi inte så mycket om det. Vi skulle ut till hans land på en gång och så. Men därute överraskade han mig faktiskt totalt och gick ner på ett knä och höll ett långt vackert tal tilll mig och avslutade med: vill du gifta dig med mig?

Det va jätteviktigt för mig att han faktiskt frågade om jag ville gifta mig och inte enbart förlova mig.

Nu blev det lite långt men det jag vill ha sagt är att din kille kanske bara ville förvarna dig, eller checka av med dig innan. Han kanske ändå har tänkt att göra det till en grej när er årsdag väl är.

Svar på tråden var det ett slags frieri??