• Tjajja

Förlova sig på semestern

Hej hej! Nu har vi äntligen bestämt oss, vi förlovar oss på cypern om ca 4 veckor! Fast problemet är att vi inte vet vad vi ska göra... känns inte så speciellt orginellt att bara sitta på en restaurang o säga "jaha, ska vi ta fram ringarna nu kanske"... =)

Någon som har något förslag? Kanske en kväll på stranden elller något´.

Ska bli så spännadne att se hur många som märker ringarna på fingret när vi kommer tillbaka. =)

• Svar på tråden Förlova sig på semestern
  • H&K

Vi förlovade oss i Paris. Vi hade bokat resan innan vi kom på att det vore ett toppenbra tillfälle att förlova sig. Vi bestämde dag i förväg (för graveringens skull) och den dagen åkte vi iväg på en utflykt och bytte ringar med varandra. Sedan på kvällen gick vi ut och åt en brakmiddag och firade.
    Vi hade satt in en annons i lokaltidningen i vår gamla hemstad (var studenter vid tillfället) på just den dagen så det vara många som ringde och sms:ade till oss när vi satte på telefonerna på eftermiddagen. Jätteroligt!

• Fru Cinderella

Kolla med hotellet ni bor på de kanske kan fixa något mysigt för er på stranden med dukat bord etc eller så kan ni ju själva fixa någon picknick korg, ni är ju på cypern, hur kan det då bli blaha?! ;)

• Karis Annelie

Det bästa du kan göra är att inte planera saken innan. För du vet ändå inte hur det är förrän du är därnere.
    Vi förlovade oss i thailand. innan hade vi tänkt leta upp ngn mysig resturang, men sen pallade vi inte det, så mmycket turister överallt...
    Sen frågade jag de på hotellet om de visste nåt romantiskt... de fattade nog inte riktigt vad jag menade, de pratade bara om affärer och om nåt promenadstråk...
    Sen en dag hyrde vi motorcyklar och åkte runt och hade superroligt. Då hittade vi även en fin liten pir. DÄR valde vi ut! Så åkte vi dit dagen D (julafton) mitt på dagen, tog en picknick och bytte ringar under mycekt fnissande.
    Det avgörande är ändå inte platsen...

• Fru Cinderella

Man kan ju alltid graverqa in datumet i efterhand

• Ullisbullis

Åååå grattis grattis!! Vi gifte oss på cypern 24 augusti 2006 och åker dit för att fira 1 år/bröllopsresa den 24 augusti i år...Finns hur många härliga ställen som helst..Cypern är vårt favoritresemål och många resor har det blivit dit...Var ska ni bo?? Kan kanske ge er något bra tips??

• Princess Nightingale

Vi var pa Gran Canaria (1 vecka) och just en morgon vaknade vi och kande, det ar just nu som ar ratt. Sa jag lag kvar i sangen (lag pa mage) medan min m2b klev ur sagen och gick ner pa kna. (Morsan lag i rummet brevid sa vi dansade inte direkt i sangen efter, om ni forstar vad jag menar)

Ibland behover man inte planera, ibland kommer de ratta stunderna med all sin enkelhet och ar alldeles perfekta for att gissa till var forvaning nar vi for ca 1 manadsedan kom pa att vi forlovat oss precis 1 ar efter att vi traffats for forsta gangen... hehe. Lite coolt eller hur.

Grattis forresten och ha en dunderbra och solig semester!

• Nyfso

Hej!

Vi åker till Cypern på onsdag. Tanken är att vi ska förlova oss på lördag... Vi vet inte vart. Men havet är väldigt speciellt för oss så det blir nog på stranden i solnedgången. Men om det är ngn som har tips på restaurang så vore det bra. Vi ska bo på Silver Sand Beach hotel i fig tree bay.. Tack

Svar på tråden Förlova sig på semestern