• ErikssonOVollmer

    Någon mer som gifter sig den 8 sep?

    Tänkte att det säkert finns fler som ska gifta sig just den dagen.
    Kunde kanske vara kul att följas åt o dela med sig av plaering, foto, hemsidor, tips o ideer, ja lite allt möjligt.

    Hoppas många hittar hit. Tycker det e så kul med denna planering

  • Svar på tråden Någon mer som gifter sig den 8 sep?
  • Hello Kitty

    Hej!
    Vi gifter oss oxå den 8 september! Det börjar verkligen närma sig... Har ni bestämt vad ni ska ha för psalmer? Jag hiitar bara fina sommarpsalmer och jag tycker inte ritigt det passar i september. Har ni hittat några fina? Hur går det annars med planeringen?

  • ErikssonOVollmer

    vi ska ha borgerlig vigsel så ska inte ha några psalmer så kan tyvärr inte hjälpa dig där.

    Känns som om det är väldigt lite tid kvar o väldigt mycket saker kvar att göra börjar få lite smått panik. MÅste sätta mig ner o skriva igenom allt som e kvar så man har det på papper alltid skönt att kunna stryka saker efterhand om inget annat.

  • mazarinen

    Vi gifter oss också 8 september.

    Bara ca 5 veckor kvar

    Vad har ni kvar?

  • mazarinen

    Hm...lite hjälp där...

    Vad har ni kvar? När det gäller festen?

    Vi väntar på ett samtal med prästen om vigseln och psalmer. Vi har önskemål om hur vigseln ska vara, men vill ha hjälp med psalmer.

    Så tyvär har jag inga psalmer att erbjuda.

  • ErikssonOVollmer

    Sååå skönt började bli lite orolig då jag blivit lovad att den skulle kommit i mitten på juli. Nu ska den hämtas o sys upp.
    Idag har m2b o bestman varit o handlat sina kläder o jag får inte se dom, bara för att han inte får se min klänning eh sååååå nyfiken

    Håller som bäst på att knåpa ihop festprogram o ska hitta nått papper till förstabladet/omslaget bara.
    Har beställt monogram som vi ska använda.
    Sen tror jag inte det är nått kvar som kan göras innan faktiskt sen är det liksom bara sånt som ska göras dagen innan o samma dag.

    Jo förresten ska ringa o boka tid för att bygga naglarna o visa uppsättningar för min frisör o se vad hon tycker.
  • ErikssonOVollmer

    jag skrev oxå in mig i den tråden men sen verkade det som om den dog ingen annan som skriver trist.

  • ErikssonOVollmer

    Glömde förresten har fått min klänning idag så nu hänger den i tv-rummet o bara skriker på mig att prova den men ska hålla mig tills jag ska till sömmerskan då måste jag ju prova den åtminstone två ggr till sen ska jag förhoppningsvis kunna hålla mig då det snart är vår tur

  • mazarinen

    Spännande med klänningsprovning...

    Här sitter jag med en son som vaknade tidigt och kollar upp saker inför bröllopet. Väntar på att kl ska bli 11 då M2B kommer att bli hämtad fötr en mindre sexa.

    Jag kommer senare idag plocka in barnen i bilen åka hem till mina föräldrar och fira min syster som fyller år
    Där passar jag och dottern på att prova bröllopskläderna med alla tillbehör. (nästan)

    Har en liten fråga också.... Vad ska ni ha för typ av klänning? Och vilka smycken ska ni ha till?

    mazarinen.weddingannouncer.com/
    någon mer som har en sida?

  • annaomartin

    Hej!
    Vi gifter oss också den 8:e!
    I går kväll var vi på restaurangen som vi ska ha middagen och festen på och provade ut viner... Oj, oj, oj det är inte lätt. Blir ett cava som bubbel, öl till förrätten(vi ska ha kräftsoppa)eller vitt vin för den som vill + en liten nubbe. Till varmrätt ska vi ha oxfile så där blir det ett ganska smakrikt rött vin. Lime och chilipaj till efterrätt, där får det duga med rödvin till inget dessertvin. Senare tårta med avec.
    Usch vad det kändes som att det var mycket dricka nu när man skrev det... gäller nog att dricka massa vatten till!

    Nästa vecka ska vi åka och lyssna på psalmer. Vi har nog tänkt 411 kan den heta gud har omsorg till sitt släkte? Men ska ha en till. Min svärmor jobbar som kantor så hon ska hjälpa oss att välja ut bra psalmer.

    Annars känns det som att mycket är klart. Festhäftet börjar ta form. Man är mest nervös för att missa småsaker.

    Vi har också en sida:
    annaochmartin.weddingannouncer.com

  • jessie2007

    Hej,
    Ja vi gifter oss den 8 september och nu börjar jag bli så där löjligt nervös för allt, verkligen allt.
    Har vi valt rätt färgtema? funkar verkligen de låtar vi valt i kyrkan? ska vi verkligen ha den maten vi valt? osv osv.
    Men som tur är har jag min klippa hemma som bara säger "det ordnar sig" och jag vet ju att han har rätt!!
    Helgen kommer att vara full av bröllopsplanering!
    Ska träffa präst, solist och kantor i dag, fick en läxa av vår präst, vi skulle skriva ner tankar om varandra! Shit vad svårt att skriva ner det som man hela tiden går och tänker på!

    Imorgon är det ring (ja, visst, jag har ju inte kunnat bestämma mig än ) blommor, vandrarhem till gästerna och titta på hur festlokalen ser ut när det är uppdukat, snacka igenom allt från bordsplacering till meny med dem!

    På söndag frisören!

    Helt tokigt, och egentligen vill jag bara slappa, gå ut i det fina vädret och njuta (eller spela lite golf)

    Sedan har jag ju en sak till att oroa mig för, jag har en kronisk sjukdom som gör att jag inte får stressa upp mig för då bryter det ut och jag känner symtomen komma smygandes, det som hjälper då är cortison, och jag sväller ju upp som en dj...la blåsfisk när jag käkar det! så håll tummarna

    (Det blev lite långt kanske)

    Nu ber vi alla till våra vädergudar om bra väder den 8 september 2007!

  • annaomartin

    Jessie 2007:Håller verkligen tummarna för dig:)

    och vädret måste bara bli bra! Vi har en hemlig plan att kanske komma i en träeka till festplatsen...

  • ErikssonOVollmer

    Vädret bara MÅSTE bli bra vi ska vigas UTE o ha festen i partytält

    Jessie - håller tummarna hårt att din sjukdom håller sig i schack

  • mazarinen

    jessie2007 - Håller tummarna att sjukdomen förstår allvaret och håller sig lugn

    Klart vi ska ha fint väder vi skall ev åka båt till festlokalen så det får inte regna eller blåsa förmycket iallafall.

    Annars sitter jag nu här utan M2B och skäms faktiskt lite :-/. Hans kompisar ringde häromdagen och sa att han skulle hålla sig hemma idag. Jaha men det lät jättekonstigt. M2B hade dessutom utryckligen sagt att han "bara" ville ha 1 Svensexa om det nu skulle bli någon. Och vi vet att idag kan inte någon av M2B bröder (och nej vi vet att de inte luras )
    Så jag har anklagat dem lite för att inte ha respekterat M2Bs önskan.

    Men nu iefterhand förstår jag ju varför... Dessa 4 + en tjej och min M2B har spelat i band tillsammans och M2B har spelat i andra band också. Han har dessutom skrivit lite låtar. En av killarna jobbar i en studio (där jag själv var i lördags och fick sjunga in ett par låtar)
    Så nu är de där och M2B får spela in SINA låtar och det kan ju ta några timmar.

    Usch jag skäms och dum för att ha misstrot dem.
    Oj långt och kanske helt OT, men behövde skriva av mig Tack!

  • Brud007

    Hej hej. Gifter mig oxå 8 sep i Tillberga kyrka i Västerås.Tror jag har koll på allt utom musiken i kyrkan. Mina barn ska sjunga(10 år) och kantorn har inte tid att träffas så jag har lite panik för jag vill att det ska bli vakert.

  • gosigavevve

    Nu har jag skadat minisken på bägge knäna så jag hoppas att jag kan gå på min bröllopsdag=(..

  • ErikssonOVollmer

    Har varit i kontakt med ringtillverkarna o dom tror att vi ska få våra ringar tidigare än vad dom sagt när vi beställde. Så jag blev glatt överraskad hade förväntat mig motsattsen.
    Hur går det för er alla. Mycket att göra så här på slutet?

  • mazarinen

    Åh att få ringarna är så roligt, hoppas ni blir nöjda. Min ligger undan gömd

    Här går det framåt. Idag har jag och M2B jaggat runt på stan och handlat lite av det som är kvar. Jag har också vart och fått en kurs i sminkning och köpt smink, så nu skall här övas

    Vi hittade också byxor till sonen I SISTA affären vi hade på "leta efter byxor i"- listan... typiskt men de har verkligen inget större utbud på finbyxor stl 92 i centrala Gbg.

    Det enda vi inte hittade var papper till festprogrammen och placerings korten.

    Ha en trevlig söndag

Svar på tråden Någon mer som gifter sig den 8 sep?