• chiqitita

Hur ändrar man sin flygbiljett?

Jag åkte från USA hem till Sverige och köpte den från en Skandinavisk resebyrå över i USA där jag bor. Nu gick min mormor plötsligt bort under min vistelse och jag funderar över att förlänga mitt besök med en vecka. Kontaktar jag då resebyrån eller flygbolaget direkt?? Jag vill ju komma undan med att slippa betala för att ändra den. Men beror det på hur fullt planet är just då eller på min biljett? Någon som vet?

• Svar på tråden Hur ändrar man sin flygbiljett?
  • Madeleene

Beklagar sorgen för din mormor. Jag tycker du ska ta kontakt med resebyrån och berätta som det är. Om det är flygbolaget du skall kontakta så kan dem meddela dig det.

• spännande!!

Om du kan ändra din biljett, beror helt på vilken slags biljett du har. Är det den av de billigare biljetterna är de inte ombokningsbara alls och då måste du köpa en ny biljett...

jag tycker du ska ringa resebyrån och kolla med dem, kan de inte hjälpa dig ring flygbolaget. kanske en snyfthistoria? historian är ju tragisk men frågan är hur flygbolaget ställer sig till omständigheterna.

• chiqitita

Tack för rådet! Jag ringer kanske flygbolaget först då. Och om det inte går att fixa gratis genom dom så kontaktar jag resebyrån.

• PennyJenny

Ring resebyrån först, det är av dem du köpt resan och då är de nog som har störts chans att hjälpa dig. När jag bokade mycket resor i tjänsten upplevde jag det alltid lättare att ringa resebyrån vi anlitade än flygbolaget.

Var ärlig och vänlig det brukar man komma långt med.

Svar på tråden Hur ändrar man sin flygbiljett?