• jojo02

Primolut-Nor?

Hejsan alla kloka brudar. Jag kommer med all sannolikhet att få mens under bröllop och bröllopsresa och vill försöka slippa det. Äter inte p-piller utan har fått Primolut Nor utskrivet av min läkare. Är det någon som har erfarenhet av detta preparat? Funkar det, biverkningar osv. Du som andvändt det, skulle du använda igen?

Tacksam för era tankar och åsikter.

• Svar på tråden Primolut-Nor?
  • Pyssetroll

Jag har just slutat äta min "kur" Det har funkat bra lite biverkningar som överrensstämmer med FASS viktuppgång, lätt nedstämdhet (typ PMS humör) och lite fetare i hyn. Jag valde att skjuta min menscykel månaden innan bröllopet så jag kommer ur fas eftersom jag inte vill ta några risker under själva bröllopet. Men på det hela taget är jag "nöjd" och det är klart värt det.

• joda

blir typiskt pms-ig av dem, och för mig fungerar det inte heller att äta dem i förväg då mensen "hoppar tillbaka" till gången efter.. verkar dock vara väldigt olika, för vissa fungerar de superbra

• S+T

Jag åt Primolut Nor för några år sedan och jag fick massor med finnar! Skulle inte rekommendera det till någon... Det betyder ju såklart inte att du oxå får finnar, men nu har jag varnat dig iaf

• jojo02

Det här låter inget vidare. Vet inte vad jag ska göra. Dras med mens (som kanske blir sen pga stress) eller våga ta pillren...................fasiken vad jobbigt det blev. Vill ju inte bli finnig och tjurig på bröllopsdagen :(

• jojo02

Kan fortfarande inte bestämma mig om jag ska ta pillren eller stå ut med mens. Vad skulle ni gjort? Ni som har gift er med samma dilemma hur gick det för er?
    Behöver fler åsikter och tankar.

• 2007 Bröllop

Jag funderar också på detta, men vet inte om jag är försent ute.

Hur många dagar innan beräknad mens ska man börja äta dessa piller?

• lottentotten

Jag äter såna nu, skjuter upp mensen månaden innan bröllopet.
    Jag har aldrig haft några besvär när jag ätit dem innan och känner inget speciellt nu heller.

2007 Bröllop: Man ska börja minimum tre dagar innan beräknad mens.

• 2007 Bröllop

Inte så kul med finnar på bröllopsdagen... Usch vad svårt att veta hur man göra!

• bmm

hej alla brudar

jag jobbar inom området där man förskriver Primolut Nor.
    Inte ALLA får finnar. Om man äter kombinerade p-piller så kanske det finns möjlighet om det är ett tag till bröllopet att i stället förskjuta mensen under några månader.
    Men annars börja med dem, finnarna kanske kommer endå av ev stress innan bröllopet-
    Biverkningarna är få och personligen tycker jag att i förhållande till att ha mens under bröllopet
    kanske en extra finne inte gör så mycket.
    Lycka till!!

• 2007 Bröllop

Har du bestämt dig TS?
    Jag har samma jobbiga funderingar och nu börjar det blir ont om tid.

• jojo02

:) Mensen kom i tisdags,(tidigare än beräknat) samma dag som jag gick och funderade på att börja äta tabletterna.
    Så nu överlever jag. Sista dagen på lördag, men det kan jag leva med. Resan är nästan det viktigaste och då är det ju över för den här gången.
    Kunde inte ha blivit bättre för mig. Nu slapp jag ta dem.

Lycka till ni andra. Själv vet jag inte hur jag ska överleva imorgon, så mycket spänning och förväntan inför lördag.

Svar på tråden Primolut-Nor?