• Druttens brud 2b

Roliga bröllopsbilder? Finns det?

Vi skulle vilja he exempel på bröllopsbilder över det vanliga.
    Är det någon som har förslag???
    Ideer?

Tack på förhand....
    Kramar

• Svar på tråden Roliga bröllopsbilder? Finns det?
  • Karis Annelie

ååå jag har sett så himla många roliga!!! nåra exempel är

Brudparet hade på sig clownnäsor men såg i övrigt totalt allvarliga ut, blickade ut mot fjärran drömskt...

Brudparet stod och hånglade mot en vägg, så ser man deras två små tärnor stå och tjuvkika på dem bakom ett hörn...

Brudparet ligger på en strand med genomblöta kläder (superoligt o tufft, men funkar knappast om du ska ha klänningen på dig efter det nåt mer)

Bruden hoppar ner i en pool (också skitcoola roliga bilder men samma sak där med klänningen)

Bruden står nära kameran med handflatan uppåt, brudgummen står långt bort, så det ser ut som han står i brudens hand. (måste ha en duktig fotograf för att få till skärpan bra)

Bruden bär brudgummen över axeln fram till altaret (kräver lite styrka men ack så skoj)

Brudgummen tittar fram under kjolen. (kräver stor kjol men ser ganska komiskt ut)

• Druttens brud 2b

Tack för tipsen.
    Är det någon mer som har tips???

• Karis Annelie

Där var jättemånga som itne hade med bröllopp att göra mer än att.. ja driva med det.. men den där bruden rider på en lejonstaty och mannen ser jätteutkämd ut, den var skitrolig!

• Wicks

Karis Annelie: jo det har du rätt i, den är jätte kul ju

vill man förstöra klänningen finns hur många roliga ting som helst
    minns inte vad det kallas just nu *skyller på sjukdom*

• Lena+Mattias=sant

Har sett en bild här på BT där brudparet stog i startklossarna på en löparbana, den var jättefin och det var deras stora intresse.

• Wicks

i allmänhet så kan väl byta ut "detaljer" tex hästenm mot en gris... bilen mot en cykel, bibeln mot en barnbok osv.

• Karis Annelie

"trash the dress" heter det, finns några hemsidor om det där man kan hitta fina bilder. Men jag tror inte det är så många brudar som är beredda att totalföstöra klänningen direkt! Om inte annat så vill man ha den resten av dan. kanske om man fotar lite dan efter... hehehe

• Millan_82

Vi kommer ha vår segelbåt på land i närheten där vi gifter oss 15 mars, så jag tror att vi skall hitta på nått kul med den......hmmm... vet inte riktigt än men nått måste kan väl kunna hitta på???

har man andra personliga saker i närheten vid fotografering är det ju alltid kul och väldigt personligt...

• Karis Annelie

haha om du har båten i närheten så kan ni ju ta nåt kort där du hänger i relingen och din man försöker dra upp dej? eller ett där det ser ut som att du tänker knuffa honom över kanten? hihihi

• September mys

haha, skulle ju vara roligt med några komiska kort så inte alla blir stela och allvarliga

• Maria

Apråpå trass-the-dress och biolder i pool m.m. som nämndes här - ni behöver inte vara så rädda för att förstöra klänningen om ni gör något sådant. I de allra flesta fall klarar den det. Jag avslutade bröllopsfesten med att hoppa i en pool med klänning skor och allt och klänningen tog inte det minsta skada av det, trots att den är typ jättestor modell av siden och dekorerad på olika sätt med pärlor m.m. När jag tvättat den och den fått torka var den som ny.

Sedan så klart att om man tittat på trash-the-dress-siten så finns det par som kladdat ner varandra med målarfärg eller rullat sig i gyttja...går man så långt¨så kan man nog inte förvänta sig att klänningen skall överleva det hela.

Svar på tråden Roliga bröllopsbilder? Finns det?