• bride2be!!!

Hotell - Miami Beach!

Vi skall åka på bröllopsresa till Miami i november/december i år och vi undrar om någon har tips på bra hotell i Miami??? Vi vill bo nära stranden och shoppinggatorna. Annars har vi inte så höga krav till hotellet annat än dusch/wc på rummet självklart! Fint, men billigt då vi endast kommer sova där. Lägenhet är oxå ett alternativ. Alla tips är av intresse!

Tacksam för tips!

• Svar på tråden Hotell - Miami Beach!
  • bride2be!!!

Är det ingen där ute som har bott på hotell i Miami??? Har googlat massor, men det vore kul att höra om folk som faktiskt varit där.

Finns det nåt supermarket i miami där man kan köpa frukt, dricka o annat små-snacks? Har hört att det inte är att uppdriva??

• Myrmor

Vi bodde på clay hotel i februari, ett väldigt enkelt men charmigt och mycket billigt hostel/hotell mitt i bubblande south beach. Två kvarter från en jätteshopping/restauranggata, och med utsikt över espanola way. Boka i tid, det är ofta fullt!

www.clayhotel.com/

• lenaelena

Bodde på Waikiki hotell (snarare motell), enkelt, och det dög för några dagar, men det kanske inte finns kvar längre, iaf inte i det namnet.
    travel.ian.com/index.jsp&pageName=hotNetList&numberOfRooms=1&room-0-child-total=0&room-0-adult-total=2&city=miamibeach&hotel=2

• tindra!

har tyvärr inte varit där (ännu)
    men har rest rätt mycket i år.
    Det finns en kanonhemsida som heter hotels.com
    där kan man söka hotell efter önskemål och även läsa recensioner av andra recenärer.'

Lycka till!

• bride2be!!!

Tack!

Jag vet massor med hotel-sidor, men det är svårt att veta vart man borde bo. Vill gärna bo mitt i smeten - är det south eller north beach som gäller? Jag har verkligen null koll!

• bride2be!!!

galengalen

Hotellet så helt underbart ut o massa info på sidan! Thanx!

• jojo02

Jag bara älskar Eden Roc (ligger brevid hilton där delar av bodyguard filmen var inspelad)
    En kort taxi resa in till south beach barer och affärer. Men helt underbart tycker jag. Mysig bar som övertittar havet. Trappa ner till stranden. 2 poler. Spa osv. har varit där 3 gånger. (kanske inte så billigt) Men några nätter kanske, de dagar man har tänkt att bara bada och njuta av varandra. Frozen daquries to die for. www.edenrocresort.com/

Svar på tråden Hotell - Miami Beach!