• T och U

Veteranbil sökes

Hej!

Jag undrar om någon har något bra tips på veteranbilar i området Vara/Kvänum/Falköping/Herrljunga till bra pris? Jag har kollat på www.bfm.nu och vill nu alltså ha andra tips. :) *hoppas* Oj, måste kanske tillägga att vi gifter oss i januari och därför måste de vara beredda på att köra i vinterlag.

• Svar på tråden Veteranbil sökes
  • trul

kolla in hemsidan www.nasco.se/

Dom finns i Falköping, å har många fina gamla amerikanska bilar.

Om du inte hittar någon där så sök vidare på www.americar.org/
    Där finns länkar till massor av olika klubbar som har jänkebilar, å där kan du säkert hitta något.

Lycka till!

• T och U

Tack! Ska kolla genast! :)

• kojja

trul
    När du rek ACCS
    läs deras ACCS klubbförsäkring!

• trul

kojja

Jag läste igenom den nu och jag såg inget speciellt konstigt, det är ganska standard om man har en veteranbil som man är rädd om... Det här är inga bilar som rullar varje dag i trafiken utan endast vid utställningar och crusingar.

Vad var det som du reagerade så starkt på, jag är lite nyfiken?..

• Pärlhönan

Åkte du på nascos cruising som var i Falköping igår. Det fanns över 800 veteranbilar där. Vi var själva där o spanade efter ett åk;)

• trul

Pärlhönan

Nej själv bor jag i Göteborg å min buick är nedplockad i molekyler, så det blir nog mer åka nästa sommar..

Min kille känner dock några av killarna från Nasco å de är tydligen ett gott gäng med riktigt fina bilar..

• kojja

Strul!

Att ta betalt, då är de som åker med ej försäkrade.

• trul

kojja

Vet inte riktigt vad du läser detta i villkoren, jag kan inte hitta ngn sådan paragraf när jag kollar hemsidan? Ska givetvis kolla närmare på detta å lusläsa deras paragrafer i försäkringsvillkoren för det ligger i alla bilentusiasters intresse att ha en bra försäkring...

• kojja

strul
    Det står att försäkringen inte gäller i arbete, det betyder att den som kör och använder bilen att skjutsa mot betalning arbetar. Om det är fritid, då åker man själv och kompisar o familj.

• trul

kojja

Vad jag vill klargöra är att som medlem i ACCS är man inte tvungen att ha denna försäkring utan det är helt frivilligt. Själv har jag ett helt annat försäkringsbolag till min Buick..

Hursomhelst så vad jag vill komma fram till är att jag inte rekomenderat ACCS varken som förening eller försäkring utan jag ville bara säga att de att en bra sida med ett flertal länkar till klubbar som har gamla fina amerikanska bilar.

Bland dessa klubbar kan man säkert hitta ngn som är villig att ställa upp med bil och chafför till bröllopet, å det var ju det som det gällde från första början inte försäkringar eller hur?

Självklart ska man ju fråga chaffören om försäkring oxå men som jag sa tidigare så har långt ifrån alla ACCS;are denna speciella försäkring så jag förstår inte ditt problem...

Jag vill dessutom avsluta denna diskussionen med att säga att min namn är trul INTE Strul!

• kojja

trul.
    Ok, fel kan det ju bli, var inte meningen att ändra namnet.
    Min förklaring till att, söka bil hos någon som tar betalt som chaufför och bil och inte har yrkestrafiktillstånd, då gäller inte någon bilförsäkring om det skulle uppstå en olyckshändelse. Att någon skjutsar gratis, det finns ej, om så är fallet, kallar man ersättningen tvätt, besin m.m och det håller ej heller.
    PS. Det enda som är GRATIS för ALLA när det gäller BRÖLLOP är PRÄSTEN.

• trul

kojja

Självklart så måste man kolla försäkringar, både ens egna och chaffören...Men man får ju verkligen inte hoppas att en olycka händer på ens stora dag eller hur?

Skulle nu olyckan vara framme så brukar dessa grabbar å töser som håller på med jänkebilar inte vara omöjliga att ha att göra med.. Allting går att lösa bara viljan finns...

Svar på tråden Veteranbil sökes